اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 24 April 2019
صالحی در افتتاح غرفه چین در نمایشگاه کتاب تهران:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تبادل اندیشه و فرهنگ‌ها و همچنین تبادل تجربیات بین ایران و چین می‌تواند صنعت نشر دو کشور و حوزه‌های فرهنگی آنها را در یک ارتباط جدی‌تر و پویاتر قرار دهد.

تبادل اندیشه و فرهنگ بین ایران و چین زمینه‌ساز تحول صنعت نشراست

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی امروز در جمع خبرنگاران در افتتاحیه غرفه چین در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نویسندگان، تصویرگران، ناشران و کسانی که می‌توانند کمک ارتباطی بین صنعت نشر و فرهنگ ایران داشته باشند با اهتمام جدی حضور یافتند.

وی ادامه داد: ایران به عنوان کهن فرهنگ جهانی و بشری با چین به عنوان کهن فرهنگ بشری و آسیایی می‌تواند ارتباطات جدی‌تری در حوزه نشر و فرهنگ داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه چین یک بازار بزرگ نشر در جهان است، خاطرنشان کرد: ایران یک سرمایه و زمینه قابل توجه در صنعت فرهنگ و نشر دارد. تبادل اندیشه و فرهنگ‌ها و همچنین تبادل تجربیات بین ایران و چین می‌تواند صنعت نشر دو کشور و حوزه‌های فرهنگی آنها را در یک ارتباط جدی‌تر و پویاتر قرار دهد.

صالحی تصریح کرد: ایران دو سال قبل در نمایشگاه کتاب پکن میهمان ویژه بود و امسال حضور چین را به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران داریم. این دو سال فرصتی برای دو کشور ایران و چین به منظور جهش و ارتباطات جدی در حوزه صنعت فرهنگ و نشر ایجاد کرده است.

گفتنی است، غرفه چین به عنوان میهمان ویژه سی‌و دومین ‌نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سی‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، قادر آشنا قائم مقام نمایشگاه، سفیر چین در ایران، اشرف بروجردی رییس کتابخانه ملی و جمعی از ناشران، نویسندگان و تصویرگران چینی افتتاح شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: