اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 24 April 2019
سرپرست سازمان ایثارگران:
سرپرست سازمان ایثارگران تأکید کرد: جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که در این زمینه همه دست اندرکاران ، وظیفه مهمی دارند.  دوران هشت ساله دفاع مقدس مشعلی است که توسط شهداء روشن گردیده و نیازهای معنوی نسل فعلی و آینده را تأمین می نماید

جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس: سرهنگ محمدنیایش سرپرست امور ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی که به مناسبت ایام شعبانیه و با حضور خانواده های محترم شهداء ،جانبازان ، آزادگان و ایثارگران ارتش در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه هرکاری برای خانواده شهداء و ایثارگران انجام دهیم باز هم نمی‌توانیم گوشه‌ای از دین خود را به این عزیزان ادا کنیم  گفت: شهدا کسانی بودند که از جان و مال و هستی خویش گذشتند و از تمام زیبایی های دنیا چشم پوشیدند، به دنبال احیای کلمه حق شتافتند و جان خود را در این راه فدا نمودند، اینان عاشقان واقعی و به تمام معنا هستند، بر نفس عماّره خود غلبه کردند و به نفس مطمئنه رسیدند و هنگامی که کشور و انقلاب اسلامی در خطر بود جان خود را فدا کردند.

سرهنگ نیایش در ادامه گفت : شهادت، بالاترین درجه افتخار، اوج قهرمانی و عاشقی است و شهدا نزد خداوند از مقام بالایی برخوردارند همچنانکه قرآن می فرماید :( ان الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظمُ و درجة عندالله اولئک همٌ الفائزون ) بنابراین کسانی که در نزد خداوند عزیزترند برای ما هم گرامی ترند.

شهدا با شهادت خود ، چراغ هدایت را برای ما روشن و مسیر حرکت را ترسیم کردند و اکنون انتظارشان از ما این است که از مسیر آنها خارج نشویم.

سرهنگ نیایش در ادامه خطاب به خانواده شهدا گفتند که فکر نکنید شهدای عزیز از شما غافل هستند  بلکه شما  اولین کسانی هستید که توسط آنها در روز قیامت شفاعت خواهید شد.

سرهنگ نیایش در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خانواده شهدا گفتند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند : کشور به شهدا ،جانبازان، مفقودین، اسرا و آزادگان عزیز و خانواده هایشان مدیون است لذا همه ما می‌بایست احساس دین بکنیم زیرا این سخن را کسی فرموده است که خود از ابتدای جنگ تا انتها پرچمدار میدان جنگ و از جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس بوده است. بنابراین درس ایثار و مقاومت را از استوره های دفاع مقدس از قبیل رهبر فرزانه انقلاب ، فرماندهی محترم کل ارتش و فرماندهی ولایی نیروی زمینی امیر حیدری بزرگوار می‌توان یادگرفت.

سرهنگ نیایش در ادامه گفت: شهدا خودشان گوهر گرانبهایی شدند و درخشیدند و خانواده های شهدا با رفتار ،ایمان و صبوری خود این گوهر درخشنده را در معرض دید همه قرار دادند.

سرپرست ایثارگران نیروی زمینی ارتش در ادامه  با بیان اینکه آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت : این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده و می بایست به آن توجه ویژه ای داشته باشیم زیرا در این فرهنگ ، خون بر شمشیر پیروز است و استقلال و آزادی نیاز به ایثار و از خود گذشتگی دارد.

سرهنگ نیایش ادامه داد : جامعه امروز ما نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که در این زمینه همه دست اندرکاران وظیفه مهمی را بر عهده دارند ، دوران هشت ساله دفاع مقدس یک مشعل فروزان است که راه را برای نسل فعلی و آینده مشخص می نماید.

وی گفت: جامعه ما نیازمند معرفی رشادت های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به نسل سوم انقلاب است، تفاوت دفاع مقدس ما با بقیه جنگ ها در روحیه معنویت و ایثار و فداکاری رزمندگان بوده است که این روحیه در هیچ جنگی در دنیا دیده نشده است و مهمترین عامل در پیروزی رزمندگان بوده است.

سرپرست ایثارگران نیروی زمینی ارتش افزود: شهدا میادین عزت و شرف را طی نموده و قلّه عشق را فتح نمودند و به اوج سعادت دست یافتند و اکنون ما مانده‌ایم با وظیفه‌ای سنگین، نباید اجازه دهیم یاد شهیدان از ذهن ها خارج شود بلکه باید ترسیم کننده راه آنها برای نسل های آتی و بیانگر رشادت های آنها و نگهدار یاد و خاطره آنها باشیم.

وی گفت: امروزه با تهدیدات دشمنان علیه ایران و در رأس آنها آمریکای جنایتکار مدام در حال توطئه برای به زانو در آوردن کشور ما هستند ولی به علت حرکت ما در مسیر شهدای عزیز تاکنون نتوانسته‌اند پیروز شوند. اخیرأ آمریکای تروریسم پرور، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را به عنوان یک نیروی تروریستی معرفی نموده است و این توطئه جدیدی نیست که در طول 40 سال انقلاب برای ما چیده‌اند، این در حالی است که آمریکا خود ابر تروریسم جهان بوده و هدف اصلی آن حذف و از بین بردن دستاوردهای انقلاب است زیرا که مأموریت سپاه پاسداران عزیز نيز همین است.

وی افزود: ما ارتشیان دست از دستان برادران سپاهی، انتظامی،بسیجی، و ملت غیور ایران در نخواهیم آورد و زیر پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران با قدرت  هرچه تمام تر و تحت رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب راه شهدا را ادامه خواهیم داد و این پرچم را به دست امام عصر(عج) خواهیم داد.

 امیر محمدی: وظیفه همه ما زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا است

امیر محمدی جانشین  فرماندهی قرارگاه شمال شرق کشور در ادامه گفت: بزرگترین حامی خانواده های شهدا مقام معظم رهبری بوده که همواره به همه مسئولین تاکید کردند که باید به خانواده های شهدا، جانبازان،آزادگان و ایثارگران عزیز توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: شهیدان در برهه‌ای از زمان که کشور مورد هجوم دشمنان قرار داشت با تقدیم جان عزیز خود به این انقلاب و در دفاع از کشور نشان دادند که این انقلاب با وجود چنین جوانانی و به یاری خداوند هرگز شکست نخواهند خورد.

امیر محمدی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت:  امروز وظیفه ما این است که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم لذا ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره با برگزاری مراسمات مختلف تلاش دارد که قدردان خانواده های شهدا و ایثارگران باشد.

جانشین فرماندهی قرارگاه شمال شرق کشور گفت: باحضور کاروان های زیارتی خانواده های شهدا و ایثارگران در مشهد مقدس سعی داریم لحظاتی معنوی و شاد را برای این عزیزان رقم بزنیم.

امیر محمدی در ادامه گفت: اقتدار و امنیتی را که اکنون در کشور داریم ثمره خون شهدا و صبوری خانواده های آنهاست، شهدا علاوه برآن که جان خود را نثار میهن کردند الگوهای خوبی برای تمام نیروهای مسلح هستند چرا که در وصایای آنها ولایت مداری و حفظ و حراست از کشور توصیه شده و چیزی جز اسلام را نخواستند.

وی در ادامه تصریح کرد: خانواده های شهدا و جانبازان هیچ وقت درخواست مادی از ما نخواسته‌اند و هر وقت به دیدار آنها می‌رویم تنها درخواست آنها این است که تلاش کنیم سرباز خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و به فرمايشات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

 سرهنگ حمید آذرنیا: وظیفه ما بسط و گسترش فضائل دینی و اخلاقی شهدا است

در ادامه سرپرست کاروان خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران ارتش گفت: خدمت به خانواده شهدا، دیدار از جانبازان، ایثارگران و حل کردن مشکلات آنها علاوه بر اینکه فضیلت بزرگی به شمار می رود بلکه یک وظیفه شرعی و عرفی است.

سرهنگ حمید آذرنیا ادامه داد: ما وظیفه داریم با بسط و گسترش فضائل دینی و اخلاقی شهدا، رسالت خطیر آنها را در جامعه احیاء کنیم.

وی افزود: نگاه مسئولان به خانواده‌های شهدا و جانبازان باید یک نگاه ویژه باشد؛ چرا که شهدا با از خود گذشتگی، امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند و به دشمنان اجازه ندادند که تمامیت ارضی ایران را تحت سیطره خود قرار دهند.

سرهنگ آذرنیا با بیان اینکه تمامی مسئولان باید در خدمت مردم  باشند خاطر نشان کرد:  ما وظیفه داریم که در راستای آرمان‌های امام راحل(ره)  و شهدا قدم برداریم و فرموده های آن بزرگواران را عملی کنیم؛ چرا که ما هر چه داریم از مجاهدت و رشادت های شهدا و جانبازان می باشد.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که با ایجاد سفرهای زیارتی و سیاحتی بتوانیم گوشه ای از خودگذشتگی‌های خانواده های شهدا و جانبازان را جبران کنیم و لحظاتی شاد و فرح بخش را برای آنها ایجاد کنیم.





خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: