اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 23 April 2019
سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز سه‌شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، وزیر فرهنگ چین و سفرا و نمایندگان فرهنگی این کشور در مجموعه چهل سرای مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد

به گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و رئیس سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران در این مراسم گفت: نمایشگاه کتاب گامی برای تحکیم دوستی پایدار ایران با ملت های جهان است و با شعار «خواندن توانستن است» امسال به استقبال بزرگترین رویداد فرهنگی کشور می رویم.

محسن جوادی افزود: دو هزار و ۴۰۰ ناشر داخلی و ۸۰۰ ناشر خارجی آثار خود را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در این دوره ارائه می دهند.

به گفته وی ۴۰۰ هزار عنوان کتاب مربوط به چهار تا پنج سال گذشته و صدها رویداد فرهنگی اعم از رونمایی کتاب و نشست و پژوهش های فرهنگی در این دوره نمایشگاه را شاهد خواهیم بود.

جوادی گفت: اگر ایران در تاریخ بلند خود به نام کتاب های بزرگی از عالمان بزرگ شناخته می شود بنا داریم دوباره نام ایران با کتاب و کتابخوانی و دانشمندانش شناخته شود و این نمایشگاه گامی در این جهت است.

به گزارش ایرنا،معاون وزارت فرهنگ ابراز امیدواری کرد: از طریق نمایشگاه پیوندی عمیق میان دولت ها و ملت ها و دوستی پایدار را تحکیم کنیم و حضور چین به عنوان مهمان ویژه شاید نشانی از احیای جاده ابریشم از جانب کتابخوانی باشد.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: