اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - 16 April 2019
رئیس مرکز مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:
رییس مرکز مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: طبق برآورد های اولیه وزارت راه و شهرسازی 40 هزار میلیارد ریال اعتبار جهت بازسازی راه های خسارت دیده کشور توسط سیل مورد نیاز است.

40 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز جهت بازسازی راه های خسارت دیده کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا نفیسی رئیس مرکز مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به تشكيل قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده در وزارت کشور، گفت: در راستای بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور کارگروه پنج گانه در وزارت کشور تشکیل گردیده که وزارت راه و شهرسازی در دو کمیته برآورد خسارت و کمیته بازسازی و نوسازی حضور دارد.

نفیسی ادامه داد: امروز در جلسه ای که با  مسئولین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد،نسبت به تدوین و برنامه ریزی بازسازی و نوسازی اقدام نموده و در همین راستا نیز برنامه عملياتي و نحوه توزیع اعتبارات صورت گرفت تا در وزارت کشور مصوب و در آینده نزدیک اجرایی شود.

رییس مرکز مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: طبق برآورد های اولیه  40 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا بتوانیم ابنیه ها و راه های اسيب ديده وتخریب شده توسط سیل را بازسازی نماییم .

نفیسی درادامه با بیان اینکه ما نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم، افزود: تلاش خواهیم کرد ظرف امسال و اوایل سال آینده با رعایت حداکثر استانداردهای لازم راه ها و ابنیه های آسیب دیده کشور را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش عصرپرس، پس از برگزاری چندین جلسه مقدماتی، جلسه رسمی قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده را با حضوروزیر کشور و نمایندگان همه دستگاه‌ها برگزار شد، چارچوب کلی تصمیمات در این جلسه اتخاذ شد و همچنین کمیته های پنجگانه و شرح وظایف آنها مصوب شد. میزان خسارت‌ها و برنامه‌ها و اقدامات از سوی هر یک از دستگاه‌ها ارائه شد و قرار شد همه این برنامه‌ها ظرف مدت کوتاهی، زمانبندی شده و به قرارگاه اعلام شود و در مسیر انجام کار، زمان بندی و اجرا، از سوی کارگروه نظارت و بازرسی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

همچنین با توجه به توصیه مقام معظم رهبری و تاکید رئیس‌جمهور، همه منابع لازم برای جبران خسارات از ردیف‌های بودجه، ماده ۱۰ و ۱۲ بحران، بیمه، بانک‌ها، و در صورت نیاز استفاده از صندوق توسعه مدنظر بود و مکانیزم تعیین خسارت‌ها و ارزیابی دقیق آنها توسط دستگاه‌ها ارائه شد.

علاوه بر آن مصوب گردیده در خصوص نوسازی و بازسازی از ظرفیت همه کشور شامل نهادهای اجرایی، نیروهای مسلح، دستگاههای عمومی غیردولتی، و مردم استفاده شود.

شایان ذکر است: میزان خسارات ناشی از سیل مجموعه برآوردهای دستگاههای اجرایی که در کمیته برآورد خسارات، تاکنون بالغ بر 350 هزار میلیارد ریال برآورد شده است که البته این رقم دقیق نیست و برآورد اولیه است و هم براساس شاخص ها امکان تغییر دارد و هم ممکن است برخی از خسارتها دیده نشده باشد یا خسارتهایی که از این به بعد وارد می شود، قابل محاسبه است.




خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: