اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - 16 April 2019
در روز ملی ایمنی حمل‌ونقل برگزاری می شود:
رئیس شورای سیاست‌گذاری جمعیت طرفداران ایمنی‌راه‌ها خبر داد: جشنواره فرهنگی صوتی و تصویری ایمنی ترافیک همزمان با روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در تاریخ هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار در تالار وحدت می‌شود.

جشنواره فرهنگی صوتی و تصویری ایمنی ترافیکبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد بخارایی رئیس شورای سیاست‌گذاری جمعیت طرفداران ایمنی‌راه‌ها در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری جشنواره فرهنگی صوتی و تصویری ایمنی ترافیک همزمان با روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در تاریخ هفتم اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت خبر داد و گفت: مهمترین هدف جشنواره، بهره‌مندی از ظرفیت فرهنگی و هنری کشور و تجربیات ارزشمند اهالی هنر و متخصصان امر، در راستا و به منظور جلب توجه افکار عمومی جامعه، مسعولان ذی ربط به ویژه هنرمندان به پدیده آشکار و پنهان آسیب‌های انسانی، اجتماعی، اقتصادی ناشی از سوانح رانندگی در کشور که بیش از ۱۶ هزار کشته و ۳۵۰ هزار مصدوم  مجروح و معلول در سال است.

 وی افزود: اصلی ترین رویکرد جشنواره موتورسواران و کودکان هستند که حدود ۴۵ درصد آسیب‌ها در کشور این گروه از جامعه را دربر می‌گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جمعیت طرفداران ایمنی‌راه‌ها همچنین گفت: دبیرخانه تلاش می‌کند به منظور پاره‌ای از واقعیت‌ها و خطرات ناشی از سوانح رانندگی، آثار برتر را در سراسر کشور از طرق مختلف به سمع و نظر هم‌وطنان گرامی و آحاد جامعه رسانده و به نمایش بگذارد.

بخارایی هدف دیگر برگزاری این جشنواره را پیگیری برای استمرار برگزاری آن به طور سالیانه و ایجاد یک فرایند ملی  و پیوند هنر با مهمترین  مساله انسانی، اجتماعی با شکل‌گیری یک برند در این عرصه خواهد بود به طوری که به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه مورد انتظار قرار گیرد.

وی یادآور شد: برندگان آثار منتخب در روز هفتم اردیبهشت هم‌زمان با روز ملی ایمنی حمل‌ونقل طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد کشوری و لشگری، دست‌اندرکاران و تمامی همراهان و ارسال کنندگان آثار مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: