اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - 16 April 2019
مدیرکل اداره امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا و دارو از تامین و ارسال شیرخشک های رژیمی و متابولیک و پمادهای ضد گزیدگی و دورکننده حشرات به مناطق مختلف سیل زده کشور خبر داد.

تامین شیرهای رژیمی و متابولیک کودکان مبتلا به آلرژی در مناطق سیل زده

به گزارش عصرپرس، دکتر مهناز خانوی با اشاره به تمهیدات سازمان غذا و دارو برای تامین شیرخشک های رژیمی و متابولیک برای کودکان مبتلا به بیماری و آلرژی در مناطق سیل زده کشور، گفت: پیش از وقوع سیل، در زمینه شیرخشک های رژیمی و متابولیک، ذخیره نوروزی پیش ‌بینی شده و برای معاونت‌ های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال کردیم که خوشبختانه این ذخیره تاکنون پاسخگوی نیازهای بیماران بوده است.

وی افزود: در عین حال، برخی از دانشگاه‌ها مانند ایلام با توجه به شرایط ویژه درخواست تعدادی شیر خشک رژیمی و متابولیک دادند که با مجوز ستاد بحران شیرخشک ها را به صورت رایگان برای آنها ارسال کردیم. علاوه بر این، مجوزهایی را اخذ کرده ‌ایم که تعدادی شیر رژیمی را که قابلیت استفاده برای نوزادان نرمال هم دارند، به مناطق سیل‌ زده ارسال کنیم. در این زمینه تاکنون، ۲۰۰۰ شیرخشک رژیمی به این مناطق ارسال شده و تعدادی نیز قراراست ارسال شود.

مدیرکل اداره امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در سامانه "حامی" سازمان غذا و دارو، تعداد دقیق بیماران نیازمند شیرخشک های متابولیک و رژیمی ثبت شده است، ادامه داد: حتی به صورت تلفنی با بیماران در ارتباط هستیم تا اگر موجودی‌ شیرخشک شان به اتمام رسید، سریعا شیرها را به دست‌ شان برسانیم. بنابراین، در زمینه تامین شیرخشک های متابولیک و رژیمی کمبودی وجود ندارد.

خانوی درخصوص تامین مکمل ‌هایی مانند قطره آهن برای کودکان تازه متولد شده در مناطق سیل ‌زده، گفت: یکی از اقداماتی که با معاونت غذا و داروی اهواز و شبکه بهداشت پلدختر انجام می ‌دهیم، این است که فهرست دارویی مورد نیازشان را به صورت پیامکی یا واتس‌آپی برای ما می ‌فرستند و ما از سوی داروخانه ۱۳ آبان، فهرست موردنیاز را برایشان ارسال می کنیم.

بنابر گزارش ایسنا، دکتر خانوی اظهار کرد: یکی از اقلام مورد نیاز به ‌ویژه در خوزستان، پمادهای ضد گزیدگی یا دورکننده حشرات بود که با هماهنگی شرکت ‌ها تاکنون ۲۵ هزار پماد ارسال شده و به دست معاونت غذا و داروی اهواز رسیده است و مجددا یکی از شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده که ۵۰۰۰ پماد رایگان دیگر را از اصفهان به اهواز ارسال کند که در حال انجام هماهنگی‌ های آن، هستیم.

مدیرکل اداره امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا و دارو در پایان تاکید کرد: بیشترین گزارش گزیدگی‌ها مربوط به خوزستان بوده و بیشترین گروه درگیر کودکان هستند. مشخصا به ما اعلام شده که به دلیل گرمی آب و هوا به ‌ویژه در منطقه خوزستان، کودکان مورد گزیدگی‌ قرار می گیرند. بنابراین از این مناطق درخواست ارسال پشه ‌بند و پمادهای دورکننده حشرات داده بودند که ما ۳۰ هزار پماد را که مربوط به حوزه غذا و دارو بود، تهیه و ارسال کردیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: