اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 15 April 2019
فلاحت پیشه:
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: وظایف کارشناس اقتصادی در وزارت امور خارجه به کارشناسان حوزه های مختلف همانند فلسطین محول شده و بسیاری از سفارتخانه های ایران رایزن اقتصادی ندارند.

بسیاری از سفارتخانه های ایران رایزن اقتصادی ندارندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی کانال مالی اینستکس توسط اروپایی ها، گفت: ایران سازوکار مالی متناسب با اینستکس را ایجاد کرده است، اما کشورهای اروپایی هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، افزود: اروپایی ها منتظر هستتند تا ایران و آمریکا اختلافات خود را با هم حل کنند و اراده ای برای حمایت از برجام ندارند.

وظایف کارشناس اقتصادی در وزارت خارجه به کارشناس فلسطین محول شده است

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در ساختار خود تغییراتی ایجاد کرده اما این تغییر در نمایندگی های خارجی وزارتخانه مشاهده نمی شود، ادامه داد: در بسیاری از سفارتخانه های ایران در خارج از کشور رایزن اقتصادی وجود ندارد که بخشی از این موضوع به وزارت خارجه و برخی به سایر حوزه های دولت باز می گردد.

فلاحت پیشه تاکید کرد: در برخی موارد به کارشناسان حوزه های مختلف همانند فلسطین و غیره به عنوان شغل دوم وظایف کارشناس اقتصادی را هم محول کرده اند.

ترکیه در عراق 23 رایزن اقتصادی دارد

وی با بیان اینکه هم اکنون ترکیه در عراق 23 رایزن اقتصادی دارد، افزود: رایزن اقتصادی عربستان در عراق بیش از ایران بوده اما ما اقدامات لازم را در حوزه دیپلماسی اقتصادی در این کشور انجام نداده ایم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به اینکه وظیفه رایزن اقتصادی وصل کردن امور و روابط اقتصادی است، تصریح کرد: بارها از وزارت خارجه درخواست شده که رایزن های اقتصادی را در کشورهای مختلف فعال کند، اما کماکان شاکله این وزارتخانه سیاسی بوده که باید اقتصادی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: