اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 15 April 2019
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رونق تولید را نباید مترادف با احیای واحدهای بحران‌دار بدانیم، افزود: بخش عمده ای از واحدهای تولیدی مشکلی ندارند که در این خصوص باید در کنار حل مشکلات واحدهای بحران دار، زمینه توسعه و در نتیجه اشتغال واحدهای سرپا را فراهم کنیم.

ستاد تسهیل باید خانه امید صنعتگران باشدبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به افزایش اهمیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال 98، گفت: مهمترین بخشی که می تواند برای رونق تولید فعالیت کند، ستاد تسهیل است که هم قانون به صراحت بر ماهیت و فعالیت آن تاکید کرده و هم دستگاه های مهم در آن عضو هستند.

او با بیان اینکه مهمترین رکن در اثرگذاری ستاد تسهیل، انگیزه کارکنان و مدیران آن است، افزود: ستاد تسهیل باید از دستگاه های دیگر همچون قوه قضاییه نیز برای حضور در جلسات دعوت و اینجا را به ستادی پای کار برای تولید تبدیل کند.

رحمانی اضافه کرد: ایرادی در ساختار اداری وجود دارد که دیگر دستگاه ها می پرسند جایگاه ستاد تسهیل چیست و این جایگاه را پایین می دانند که این موضوع مشکلاتی را به وجود می آورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در حال حاضر خدمتی بالاتر از کمک به تولید وجود ندارد، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، گروه هایی از وزارتخانه به استان ها سفر می کنند و وظیفه شان تشویق و توجیه مسوولان و ستاد های تسهیل و رفع موانع تولید استانی است.

بهبود جایگاه ستاد تسهیل

رحمانی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های مدیریتی برای بهبود جایگاه ستاد تسهیل، اظهار کرد: در اجرای مصوبات مشکلاتی وجود دارد و به طور کلی کار در ستاد سخت است، از این رو، کسانی باید در ستاد به کار گرفته شوند که از انگیزه کافی برخوردارند.

او افزود: همچنین در حوزه های مدیریتی، بازار، فناوری و... در بخش خصوصی مشکلاتی داریم که نیروهای با تجربه با اشرافی که دارند می توانند در ستاد تسهیل در این زمینه ها به تولیدگران کمک کنند.

رحمانی ادامه داد: در کنار ستاد باید تیم رسانه ای قوی فعال باشد تا تلاش گروه های معاند را که قصد نا امید کردن مردم دارند، خنثی و بی اثر کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ستاد تسهیل باید خانه امید صنعتگران باشد، گفت: وزارت صنعت با تخلف همراهی نمی کند، اما فضای ستاد تسهیل باید به گونه ای باشد که صنعتگران آن را مامن خود بدانند.

ظرفیت بالای تولید

وی با اشاره به ظرفیت بالای تولید در کشور اظهار کرد: به همراه وزیر کشور نامه مشترکی به سران سه قوه درباره مشکلات تولید نوشتیم که آنها تاکید کردند هر کجایی نیاز به اصلاح قوانین است به ما منتقل کنید.

به گفته ی رحمانی لزوما نیاز به اصلاح تعداد زیادی از قوانین برای حل مشکلات نیست، چراکه بعضا با اصلاح دو یا 3 مورد از قوانین، بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تشکل ها حضورشان در ستاد ضعیف است و باید با انگیزه در ستاد حضور یابند، افزود: استان ها درخواست برگزاری جلسات ستاد ملی با حضور مسوولان استانی را دارند که در این زمینه پیشنهاد می کنم جلساتی از ستاد ملی را با حضور استانداران برای ارائه گزارشی از وضعیت استانی برگزار کنید.

وی با تاکید بر لزوم فعال شدن دبیرخانه ستاد تسهیل گفت: مواردی به ستاد تسهیل ارجاع می شود که ضرورت دارد کمیته کارشناسی درباره آنها نظر داده و برای اعضا ارسال کند تا اگر آنها نیز تایید کردند، بدون مطرح کردن در جلسه و گرفتن زمان، آن را مصوب کنیم.

رحمانی با بیان اینکه دشمن تصور می کرد صنعت در سال 97 تعطیل می شود و در داخل نیز برخی چنین باوری داشتند، گفت: به لطف خداوند و تلاش هایی که صورت گرفت، صنعت همچنان فعال است و ما نیز برای سال 98 باید تلاش کنیم ضمن حفظ وضع فعلی تولید در جاهایی که امکان توسعه وجود دارد، اقدام کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره توسعه تجارت نیز با تاکید بر فراهم کردن امکانات لجستیکی افزود: اگر برای ما صادرات میوه مهم است، باید امکانات حمل و نقل و نگهداری، بسته بندی و... را فراهم کنیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: بانک ها و وزارت اقتصاد برای سال رونق تولید باید حضور قوی در ستاد تسهیل داشته باشند و به چرخه تولید کمک کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: