اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 15 April 2019
پلیس فتا هشدار داد:
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی با اشاره به یک نمونه کلاهبرداری اینترنتی از طریق فروش جزوه های آموزشی ، گفت: جهت پیشگیری از افتادن در دام کلاهبرداران در فضای مجازی همواره باید آگاهانه وارد این فضا شویم.

کلاهبرداری از طریق فروش جزوه‌های آموزشی

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ کارآگاه اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی در تشریح این موضوع اظهار کرد: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار در ایام امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان، با ترفند فروش جزوه‌های آموزشی با قیمت ناچیز در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی ادامه داد: در این ترفند، کلاهبرداران با ارائه جزوه‌های آموزشی با قیمت‌های ناچیز، کاربران را تشویق به خرید آن نموده و جهت دریافت جزوه‌ها لینک‌هایی را ارائه می‌دهند، که کاربران با کلیک بر روی آن به درگاه‌های جعلی هدایت شده و در نتیجه در دام اینگونه کلاهبرداران گرفتار شده و موجب سرقت از حساب آنان می‌شود.

سرهنگ نصرتی جهت پیشگیری از افتادن در دام اینگونه کلاهبرداری‌ها گفت: اطلاعات کارت‌های بانکی خود را در هرسایت و درگاه پرداخت آنلاین غیر‌معتبر وارد ننموده و به محض مشاهده بروز خطا یا تراکنش ناموفق، در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز اقدام نمایید.

این مقام مسوول ادامه داد: شهروندان جهت انجام خریدهای اینترنتی همواره باید از سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی، Https و ... می باشد خرید کنند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون آن را از طریق سایت پلیس فتا(www.cyberpolice.ir) قسمت ارتباطات مردمی به این پلیس اعلام دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: