اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 15 April 2019
امیر سرتیپ نعمتی خبر داد:
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به درخواست استانداری لرستان مبنی بر کمک به نصب راه‌های مواصلاتی و پل‌ها گفت: کارشناسانی‌ را برای بررسی چهار پل به مناطق مختلف استان اعزام کردیم و ان‌شاءالله بتوانیم راه‌های مواصلاتی را در روزهای آینده وصل کنیم تا روستاها از طریق زمین به شهرستان متصل شوند.

احداث راه های مواصلاتی در مناطق سیل‌زده لرستان با مشارکت ارتش

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ازاقدامات و خدمات صورت گرفته توسط قرارگاه امداد ارتش در منطقه جنوب غرب خبرداد.

وی گفت: برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان لرستان روز ۱۲ فروردین یگان‌های ارتش را به سمت لرستان حرکت دادیم و ۱۳ فروردین با مساعدتر شدن شرایط جوی، نیز جزو اولین نیروهایی بودیم که امدادرسانی را در لرستان آغاز کردیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ماموریت و اولویت نخست ما نجات جان هموطنان عزیز سیل‌‌زده بوده و هست، خاطرنشان کرد: یک پل هوایی به وسیله بالگردهای هوانیروز در استان لرستان ایجاد کردیم و به منظور نجات جان مردم سیل‌زده در عرض سه روز، ۵۷۰ سورتی پرواز کردند و رکورد بزرگی از این حیث ثبت شد.

وی به ارسال تیم‌های پزشکی به مناطق سیل‌زده استان لرستان اشاره و تصریح کرد: ما ۷ تیم پزشکی سیار و ۲ بیمارستان صحرایی را برای خدمات پزشکی به شهرهای سیل‌زده پلدختر و معمولان اعزام و مستقر کردیم که همچنان در حال خدمت‌رسانی هستند.

امیر سرتیپ نعمتی با اشاره به احداث سه قرارگاه مردم‌یاری در مناطق سیل‌زده استان لرستان، گفت: این قرارگاه‌ها در شهرهای خرم‌آباد، پلدختر و  معمولان احداث شده و به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

وی ادامه داد: قبل از امدادرسانی به شهرهای خرم‌آباد، پلدختر و معمولان، گروه ۴۲۲ مهندسی را برای کمک به مردم سیل‌زده درود اعزام کردیم که همچنان در نورآباد و درود مشغول خدمت به هموطنان عزیز هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: ما راه ارتباطی یکی از روستاها که ارتباطش کامل قطع شده بود را به وسیله قایق وصل کردیم که حدود ۱۰ روز قایق‌ها مستقر بودند و به درخواست استاندار به منطقه کوهدشت فرستاده شدند.

امیر سرتیپ نعمتی گفت: استانداری لرستان درخواستی مبنی بر کمک برای نصب راه‌های مواصلاتی و پل‌ها داشتند. امروز صبح چهار پل را به ما اعلام کردند و ما کارشناسان‌مان را به مناطق مختلف استان اعزام کردیم تا ان‌شاءالله بتوانیم راه‌های مواصلاتی را در روزهای آینده وصل کنیم و روستاها از طریق زمین به شهرستان متصل شوند.

وی اضافه کرد: پل ها را آماده کردیم و قرار شده اداره راهداری، پایه های این پل‌ها را آماده کند و ما بلافاصله پل‌ها را نصب کنیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان تاکید کرد: ما درصدد هستیم تا هر آنچه در توان داریم به صحنه بیاوریم تا زندگی مردم به حالت عادی بازگردد.

نام:
ایمیل:
* نظر: