اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 15 April 2019
سردار غیب پرور مطرح کرد:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین که برای سومین بازدید از مناطق سیل‌زده گلستان وارد این استان شد از اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: براساس این طرح، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی می‎سازد و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهده‎دار می‎شود.

اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی»در مناطق سیل‌زده

به گزارش عصرپرس به نقل ازسپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیبپرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین که برای سومین بار از نحوه امدادرسانی نیروهای جهادی و بسیجی به مردم مناطق سیل زده استان گلستان بازدید می‌کنددر گفتوگویی اعلام کرد: تا آخر روند امدادرسانی و تا زمانی که نیاز باشد، در کنار سیلزدگان میمانیم.

وی گفت: طرح «جهاد همبستگی ملی» در دستور کار قرار میگیرد و براساس این طرح، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را میسازد و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهدهدار میشود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح از مردم سراسر کشور با محوریت مساجد دعوت میکنیم در بازسازی و نوسازی منازل مسکونی سیلزدگان مشارکت کنند، این یک دعوت ملی است که توسط بسیج انجام میشود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: سامانهای برای این کار تعریف میشود که در تمامی حوزهها و پایگاههای مقاومت بسیج سراسر کشور فعال خواهد شد. غیب‌پرور با تأکید بر اینکه از بانکها و مدیران عامل بانکهای کشور میخواهیم هر کدام ساخت تعدادی از مدارس را قبول کنند، گفت: در سیل نباید از دانشآموزان غافل شد چراکه دانشآموزان روحیه لطیفی دارند و از طرفی سن آنها طوری نیست که در مسائل موجود با مسائل و مشکلاتی بالاتر از اقتضای سنی خود روبهرو شوند.

وی با بیان اینکه موضوع آموزش و پرورش و کلاس درس دانشآموزان در مناطق سیلزده باید در اسرع وقت راهاندازی شود، تصریح کرد: در امدادرسانی به سیلزدگان سه دعوت از آحاد مردم، کاسبان و مجموعهبانکها داریم و از مردم با محوریت مساجد دعوت میکنیم در طرح هر مسجد یک مسکن مشارکت کنند، کاسبان در طرح هر کاسب تأمین یک کالای اساسی شرکت کرده و مجموعه بانکها ساخت مدارس کشور را قبول کنند.

وی گفت: امروز با حضور در استان گلستان از مناطق سیل‌زده بازدید کردیم و هدف ما عرض خدا قوت به همگان بود.

وی با بیان اینکه سیل اخیر در کنار آسیبهایی که وارد کرد برکات فراوانی را با خود به همراه داشت، افزود: یکی از این برکات همبستگی و انسجام ملی بود که سیل اخیر این شاخصه را بیش از گذشته متبلور کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: وقوع سیلاب در استانهای مختلف کشور از جمعه استان گلستان همه مسؤولان، مردم، سپاه، بسیج و ارتش را یک بار دیگر در کنار یکدیگر قرار داد و این نعمتی است که شکرانه بسیاری را برعهده ما قرار میدهد.

سردار غیبپرور با بیان اینکه سپاه در مناطق سیلزده گلستان کار جهادی که مورد انتظار نیروی جهادی انقلاب بود به نمایش گذاشت، اذعان کرد: امروز از مناطق سیلزده گلستان بازدید داشتم و در جریان اقدامات مهندسی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص)، نیروی زمینی و دریایی سپاه، ارتش، هلال احمر و سایر دستگاهها قرار گرفتیم و اقدامات انجامشده نشان میدهد کار بزرگی صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: گرگانرود و کانالهای پیرامونی آن از جمله ملت طی سالهای متمادی لایروبی نشده بودند. لذا در این شرایط هدایت حجم وسیعی از آبگرفتگی به سمت دریا کار سختی بود که این کار صورت گرفت و مسیرهای جدیدی برای هدایت آب ایجاد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه وضعیت آققلا نسبت به بازدید قبلی که از مناطق سیلزده داشتم، بسیار متفاوت شده است، اذعان کرد: در حال حاضر در آققلا منطقه خاصی، دارای مشکلات پیچیدهنیست و تمامی مناطق از آب تخلیه شده و مردم در حال زندگی هستند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: