اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - 14 April 2019
رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل خبر داد؛
رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل گفت: هیچکدام از پایانه‌های مرزی بر اثر سیل دچار مشکل نشده و ترانزیت در استان‌های سیل‌زده در حال انجام است.

هیچکدام از پایانه‌های مرزی بر اثر سیل دچار مشکل نشده‌اندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از باشگاه خبرنگاران جوان،رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه توسعه ترانزیت با کشور‌های همسایه در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته است، گفت: برای توسعه این بخش روابط با کشور‌های همسایه را تسهیل کرده‌ایم و با نزدیک شدن به این کشور‌ها میزان ترانزیت را طی یکسال گذشته افزایش داده‌ایم.

وی گفت: ارتباط با کشور‌های همسایه از طریق برقراری جلسات حضوری افزایش یافته و سعی شده با برطرف شدن موانع و مشکلات میزان صادرات و واردات گسترش یابد.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل با بیان اینکه در بارندگی‌های شدید و سیل‌های ماه گذشته برای هیچکدام از پایانه‌های مرزی استان‌ها اتفاق خاصی نیفتاده است، گفت: تنها برخی از مسیر‌ها در استان‌هایی مانند لرستان و خوزستان دچار آبگرفتگی شده که به زودی با کاهش میزان آبگرفتگی رفت و آمد کامیون‌ها از سر گرفته می‌شود.

نفیسی تأکید کرد: میزان ترانزیت با توجه به سیل اخیر کاهش چندانی نداشته و تنها چند روز به دلیل بارندگی و مسدود شدن مسیر‌ها کند شده بود.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل تأکید کرد: توسعه ترانزیت و گسترش حمل و نقل کشور در گرو تقویت زیربنا‌ها و همچنین قوانین و مقررات این حوزه است.

نفیسی با اشاره به اینکه اخطاریه‌های سازمان هواشناسی و همچنین هشدار‌هایی که برای وقوع سیل می‌داد نقش مؤثری در کاهش خسارت‌های جانی داشته است، گفت: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی در ۳ بازه زمانی از جمله ۲۹ اسفند ماه اخطار و هشدار به استان‌های گلستان داد و همین موضوع زمینه ساز کاهش خسارت‌های جانی در این استان شد.

وی افزود: اخطاریه‌های این بخش و همچنین اطلاع‌رسانی‌های مناسب باعث شده که استان‌های دیگر هم زمان با آغاز بارندگی‌های سیل‌آسا بتوانند اقدامات لازم و پیشگیری‌های کافی را انجام دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر: