اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - 14 April 2019
معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی از بازگشایی تمامی راه‌های مسدود در کشور تا پایان هفته جاری خبر داد و افزود: تا پایان این هفته کلیه راه‌های کشور اعم از روستایی، فرعی و اصلی بازگشایی می‌شوند یا راه جایگزین برای دسترسی مردم احداث می‌گردد.

بازگشایی تمامی راه‌های مسدود در کشور تا پایان هفته جاریبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در شبکه خبر با اشاره به اقدامات و تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در برابر سیل اخیر در کشور اظهار داشت: در لرستان راه ارتباطی نزدیک به ۱۰۰ روستا مسدود است و روزانه ۳۰ محور در این استان بازگشایی می‌شود. در حال تلاش برای نصب یک پل بزرگ بر روی رودخانه کشکان در استان لرستان با هدف برقرای پنج هزار ساکن روستاهای اطراف هستیم. همچنین از استان‌های مختلف پل‌های خرپایی برای نصب در استان‌های لرستان و ایلام تهیه شده است.

وی با اشاره به شدت سه برابری روان‌آب در مناطق کوهستانی نسبت به مناطق واقع در دشت گفت: لرستان در منطقه کوهستانی واقع شده و مناطق شهری و روستایی در وسط بخش یو (U﴾ شکل رودخانه کشکان واقع شده اند که طی ۶ ساعت بارندگی چنین خسارتی به بار آمد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی وارده بر راه‌های استان لرستان گفت: از آنجایی که یک کیلومتر از محور خرم‌آباد-معمولان به طور کامل تخریب شده است یک واریانت ۳.۵ کیلومتری برای ایجاد مسیر دسترسی مردم ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار توجه ویژه به راه‌ها و ابنیه فنی کشور به ویژه راه‌های واقع در دامنه رشته کوه البرز و زاگرس شد و گفت: ۷۰ درصد جمعیت کشور در این خطه ساکن هستند و ۹۰ درصد مردم از حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده می‌کنند. لذا فارغ از لزوم جلوگیری از دست اندازی به منابع طبیعی که منجر به خسارت‌های این چنین میشود، امیدواریم نهاد‌ها و دستگاه‌ها حمایت‌های لازم را برای بازسازی یا ساخت جدید زیرساخت‌ها داشته باشند تا مردم در مواقع این چنین کمتر دچار خسارت شوند

ما در سازمان اهداف خود را شناسایی کردیم و امیدواریم با حمایت دستگاه‌ها و نهادها حمایت کنند مردم کمتر آسیب ببیننند.

حسن نیا در ادامه بیان داشت: در مقطع کنونی در ۳ استان ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات اعزام، راه‌های اصلی استان‌ها بازگشایی، و تا کنون حدود ۴۰۰ دهانه پل پیش ساخته بتنی، لوله‌ای و باکسی به خصوص در لرستان نصب شده است.

وی با اشاره به تخریب راه‌ها بر اثر رانش زمین و کوه گفت: در محور شیراز-سپیدان-یاسوج بر اثر رانش، یک کوه ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار متر مربع حرکت کرده است که باید به همین میزان عملیات خاکبرداری انجام شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بازگشایی تمامی راه‌های مسدود در کشور تا پایان هفته جاری خبر داد و افزود:  تا پایان این هفته کلیه راه‌های کشور اعم از روستایی، فرعی و اصلی بازگشایی می‌شوند یا راه جایگزین برای دسترسی مردم احداث می‌گردد.

معاون وزیر راه راه و شهرسازی با اشاره به تمهیدات و برنامه‌های پیش‌رو یادآور شد: ظرف شش ماه آینده گروه ویژه‌ای متشکل از نفرات متخصص با برخورداری از کلیه امکانات تشکیل می‌شود که بتوانیم اقدام سریع در زمان بحران داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: