اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - 14 April 2019
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: آمریکا در سال گذشته مجوز معافیت دائمی بندر چابهار از تحریم ها را صادر کرده بود، از این رو این بندر مشمول معافیت های موقتی نمی شود.

معافیت دائمی بندر چابهار از تحریم‌های آمریکابه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند توسعه ای بندر چابهار در یک سال اخیر، گفت: خوشبختانه در شرایط کنونی روند جذب سرمایه برای سرمایه گذاری در بندر چابهار و مناطق پیرامونی آن سرعت چشمگیری گرفته و این مسئله مثبت و قابل قبول ارزیابی می شود.

رقابت هند، چین و افغانستان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با معافیت بندر چابهار از تحریم های آمریکا، کشورهای بسیاری از جمله هند، افغانستان، چین و بسیاری از کشورهای فرامنطقه ای تمایل خود را برای سرمایه گذاری در این بندر اعلام کرده اند و تاکنون چندین قرارداد میان ایران و شرکت های هندی و افغانستانی منعقد شده است.

معافیت دائمی بندر چابهار از تحریم های آمریکا

تا آنجایی که من اطلاع دارم، آمریکا مجوز معافیت دائمی بندر چابهار از تحریم ها را صادر کرده بود و این بندر مشمول معافیت های موقتی نمی شود

یارمحمدی در واکنش به موضوعات مطروحه درباره احتمال پایان یافتن دوره معافیت بندرچابهار از تحریم های آمریکا، گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم، آمریکا مجوز معافیت دائمی بندر چابهار از تحریم ها را صادر کرده بود و این بندر مشمول معافیت های موقتی نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی کشورهای افغانستان و هند تلاش و برنامه ریزی گسترده ای را برای سرمایه گذاری در بندر چابهار صورت داده اند، حال با توجه به روابط این کشورها با ایالات متحده، مقامات آمریکا از زمان اعمال تحریم های جدید، بندر چابهار در لیست معافیت های دائم قرار گرفت.

معافیت بندر چابهار از تحریم ها فرصتی بزرگ برای توسعه اقتصادی

معافیت دائمی بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا

وی ادامه داد: معافیت بندر چابهار از تحریم ها یک فرصت بزرگ برای کشور محسوب می شود تا از این طریق، صادرات و همکاری های اقتصادی با دیگر کشورها را گسترش دهد، اما این مسئله مستلزم توسعه این منطقه به ویژه در حوزه پس‌کرانه ها است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس افزود: بر اساس برنامه چشم انداز بندر چابهار، بندر چابهار باید به ظرفیت تخلیه و بارگیری 85 میلیون تن کالا دست یابد، اما این میزان در شرایط کنونی حدود 8/5 میلیون تن است، از این رو تحقق این برنامه نیازمند توسعه زیرساخت ها و پس‌کرانه ها بندر چابهار است.


نام:
ایمیل:
* نظر: