اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - 14 April 2019
سیستم گرمایش با بخار (Steam Trace)، در منطقه عملیاتی تنگ بیجار به‌منظور بهینه‌سازی سیستم و گرمایش لوله‌های حامل گاز و میعانات گازی راه‌اندازی شد.

سامانه گرمایش با بخار در منطقه عملیاتی تنگ بیجار راه‌اندازی شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، میرحسین کاظمی مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب درباره مزایای این پروژه گفت: طراحی و ساخت سیستم استفاده از بخار آب برای گرمایش لوله‌های حامل گاز و میعانات گازی به منظور بهینه‌سازی سیستم و افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از سرمایه و تجهیزات موجود و برای کاهش هزینه‌های خرید متانول از سوی نیروهای عملیاتی ناحیه تنگ بیجار انجام شده است.

وی در تشریح روند اجرای این پروژه افزود: در این پروژه ضمن طراحی، ساخت و نصب دو عدد جکت به دور لوله، طراحی و ساخت دو منیفولد مسی و لاین‌کشی و تهیه بسکت مسی به دور تجهیزات کنترلی انجام شده است.

مدیرعملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب اظهار کرد: با توجه به کاهش دمای هوا در فصول سرد سال، سیستم بهره‌برداری گاز در منطقه با احتمال یخ زدگی روبه‌روست و این مسئله عملکرد تجهیزات از جمله ولوها را مختل خواهد کرد که در صورت عدم رفع این مشکل، سبب توقف تولید و تحمیل هزینه‌های فراوان خواهد شد.

وی افزود: یکی از راهکارهای جلوگیری از یخ زدن، تزریق متانول به خط گاز بوده که تامین آن افزون بر افزایش هزینه تولید گاهی زمان‌بر است و با راه‌اندازی سیستم جدید، ضمن صرفه‌جویی در زمان، تزریق متانول به‌طور محسوس کاهش می‌یابد و به تبع آن هزینه‌های تولید تا یک سوم کاهش خواهد یافت.

کاظمی تصریح کرد: با مشارکت کارشناسان تعمیرات، تهویه و خط لوله منطقه تنگ بیجار و با هماهنگی و همکاری کارکنان پالایشگاه گاز ایلام سیستم Steam Trace  در مدت ۷۲ روز و با صرف 3 هزار و ۴۵۶ نفر ساعت کار طراحی و اجرا شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: