اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - 13 April 2019
تجری تشریح کرد؛
نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب گفت: از کل مین های کاشته شده و باقیمانده از زمان دوران دفاع مقدس حدودا ۱۰درصد از مین ها هنوز باقیمانده و خنثی نشده اند.

۱۰ درصد از میادین مین در کشور پاکسازی نشده اندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت،فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان مین های باقی مانده در مناطق مرزی از زمان دوران جنگ تحمیلی گفت: روند مین زدایی و پاکسازی میادین مین از دیرباز شروع شده و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده است. شاید بیشترین آلودگی میادین مین در شهرستان قصرشیرین بوده است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوب و ارزشمندی از سوی وزارت دفاع انجام شده افزود: واقعیت این است که ضریب پاکسازی با خطا مواجه می شد و نقاطی به دلیل صعب العبور بودن و جابجایی به دلیل بارندگی ها به طور کامل انجام نشده است و هنوز مین هایی در این مناطق فعال هستند که دسترسی به آنها بسیار سخت و دشوار است.

سیلاب های اخیر مین های خنثی نشده  را بیرون آورده است

تجری ادامه داد: اخیرا شاهد این بودیم که به دلیل بارندگی های شدید و سیلاب ها، مین ها از دل زمین بیرون آمده اند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضریب خطا و عدم دسترسی و عدم کشف،  و بیان اینکه برخی از این مین ها هنوز  موجود هستند اظهار کرد: از کل مین های کاشته شده و باقیمانده از زمان دوران دفاع مقدس  حدودا ۱۰درصد از مین ها هنوز باقیمانده و خنثی نشده اند و به دلایل مذکور نتوانستند کشف کنند.

۱۰درصد از مین ها هنوز باقیمانده و خنثی نشده اند

 علیرغم تلاش ها برای کشف مین های خنثی نشده در برخی از مناطق و پاکسازی منطقه، گاها در اجرای پروژه ای که نیاز به خاکبرداری و پاکسازی دارد، مین هایی کشف می شوند.

 وی تصریح کرد: علیرغم تلاش ها برای کشف مین های خنثی نشده در برخی از مناطق و پاکسازی منطقه، گاها در اجرای پروژه ای که نیاز به خاکبرداری و پاکسازی دارد، مین هایی کشف می شوند.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی به  سیلاب های اخیر و کشف مین های جدید اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مردم ما توجیه و متوجه هستند که در این مواقع چکار باید کرد ولی اغلب ما شاهد تلفات جانی در این حوزه هستیم و سالانه چندین نفر بر اثر مواجهه با مین قطع عضو می شوند.

تجری بیان کرد: برخی از مناطق که پاکسازی هم شده اند ولی به دلیل کمبود تجهیزات حرفه‌ ای هنوز به طور کامل پاکسازی نشده اند، گاها در حین اجرای پروژه منجر به انفجار می شود.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: