اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - 13 April 2019
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: متاسفانه حدود ۴۰ درصد از اقلام آرایشی و بهداشتی در کشور قاچاق است.

حدود ۴۰ درصد از اقلام آرایشی و بهداشتی در کشور قاچاق هستندبه‌گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، کیانوش جهانپور سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درخصوص قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی در کشور گفت: متاسفانه حدود ۴۰ درصد از اقلام آرایشی و بهداشتی در کشور قاچاق هستند. درباره فرآورده قاچاق هم اصل بر این است که جعلی و تقلبی است، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، زمانی که از فرآورده قاچاق استفاده می‌شود، مواردی مانند رنگ‌های تقلبی و فلزات سنگین و هزار یک مشکل دیگر بر آن محتمل است.

وی در ادامه بیان کرد: در زمینه قاچاق جدا از برخوردهای گذشته انتظامی، قضایی یا حوزه سلامت در موضوع پیشگیری، مصون‌سازی و فرهنگ‌سازی در نظر است تا جامعه ما کالاهای قاچاق را هم بشناسند و از  آنها استفاده نکنند.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تا زمانی که نتوانیم تقاضای قاچاق را در حوزه آرایشی، بهداشتی با فرهنگ‌سازی مسدود کنیم، متاسفانه استفاده از کالای قاچاق و جعلی ادامه پیدا خواهد کرد.

جهانپور با بیان اینکه باید شناسه اصالت کالا بررسی شود، اظهار کرد: حداقل توصیه ما به مردم برای استفاده از کالاهای آرایشی بهداشتی این است، حتما شناسه اصالت کالا را بررسی کنند، کالایی که شناسه اصالت ندارد از نظر ما قاچاق است، شناسه اصالت از طریق سامانه پیامکی هم بررسی شود و اگر اصالت تایید شد، بعد از آن، محصول استفاده شود.

وی مهمترین عنصر پیشگیری از قاچاق را فرهنگ سازی دانست و بیان کرد: مردم باید موضوع اصالت کالا را شناسایی کنند و استعلام کالا را نیز جدی بگیرند، زیرا سبب کاهش تقاضای کالای قاچاق می‌شود.

جهانپور در ادامه گفت: در گذشته برای جلوگیری از قاچاق قدم‌هایی برداشته شده و درحال حاضر هم، انجام می‌شود که می‌توان به تشدید نظارت‌های میدانی، اقدامات پلیس و قضایی اشاره کرد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درخصوص اصلاح قانون و مقررات در زمینه قاچاق تصریح کرد: امیدواریم با همکاری‌هایی که انجام می‌شود، قوانین و مقررات مربوط به حوزه مجازات و برخورد با پدیده قاچاق در کشور اصلاح و ارتقا پیدا کند تا بتوانند نقش بازدارنده خود را ایفا کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: