اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - 10 April 2019
وزیر امور خارجه در دیدار سرلشکر جعفری:
محمدجواد ظریف با تاکید بر اینکه اقدام علیه سپاه به معنای شکست سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است، گفت : ملت ، دولت و نظام از کسانی که جان خود را برای امنیت ما مایه گذاشته اند و فداکاری و ایثار می کنند دفاع کرده و در کنار آنها ایستاده اند.

اقدام علیه سپاه به معنای شکست سیاستهای آمریکا است

به گزارش عصرپرس به نقل از سپاه نیوز : همزمان با ایام  ولادت بزرگ پاسدار اسلام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز پاسدار ؛ در پی اقدام دولت امریکا در قرار دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی ظهر امروز (چهارشنبه ۲۱ فروردین ) دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه با سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در حاشیه این دیدار اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی را مشخصاً به منظور کمک به رژیم صهیونیستی توصیف و تصریح کرد: آمریکایی ها با این اقدام نشان دادند که منافع رژیم صهیونیستی را حتی بر منافع ، سلامت و آرامش خودشان ترجیح می دهند و حاضرند نیروهایشان در منطقه را برای کمک به یک نفر که در انتخابات رژیم صهیونیستی برنده شود، به خطر بیندازند و این زنگ خطر بسیار بزرگی برای مردم آمریکا است .

وی با تاکید بر اینکه اقدام علیه سپاه به معنای شکست سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است، گفت : در صحنه میدانی و عملیاتی ،سیاستهای حمایت آنها از افراطی گری به شکست انجامیده و  امروز ارتباط بین رژیم صهیونیستی در سوریه با گروههای افراطی علنی شده است و حتی خود صهیونیستها هم به آن اعتراف دارند.

ظریف اقدام امریکا را  ناشی از شکست و استیصال آنها دانست و اظهار کرد: تمامی این سرمایه گذاری ها با تلاش مردم این کشورها و حمایت مستقیم جمهوری اسلامی ایران و نقش ویژه ای که سپاه در این زمینه داشته است به شکست انجامیده است.

وی با بیان اینکه مطمئناً تمام مردم ایران در کنار سپاه هستند، گفت:  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بسیار بزرگی در حفظ امنیت کشور و  مبارزه با تروریسم داشته و مردم هم نقشی که سپاه و ارتش در دفاع از تمامیت ارضی و ملت ایران در جنگ تحمیلی داشتند، را فراموش نکرده اند.

وزیر امور خارجه در ادامه یاد آور شد: آمریکایی ها چندین بار براساس تحلیلهای غلط اقداماتی را صورت داده اند؛ از جمله خروجشان از برجام که خیال می کردند از آن طریق در جمهوری اسلامی فروپاشی صورت می گیرد ؛ سایر اقدامات آنها نیز با همین توهمات بوده و حرکت اخیرعلیه سپاه نیز به همین صورت توهم صورت گرفت.

ظریف با تاکید بر اینکه ملت ، دولت و نظام از کسانی که جان خود را برای امنیت ما مایه گذاشته اند و فداکاری و ایثار می کنند دفاع کرده و در کنار آنها ایستاده اند، گفت: مواضع دولت و رییس جمهور، شورای عالی امنیت ملی و اقدامات وزارت خارجه و ملت نشان داد که جامعه ایران یکپارچه است.


نام:
ایمیل:
* نظر: