اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - 09 April 2019
در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس:
رئیس مجلس: ​رفتار آمریکا که با وقاحت و پررویی سپاه پاسداران را جزو نیرو‌های تروریستی اعلام کرد نشانه عمق کینه ورزی، سفاهت و جهالت این رژیم است
به گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت، علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود گفت: امروز سوم شعبان مصادف است با میلاد باسعادت سیدالشهدا امام حسین (ع) که این روز مبارک را به همه رهروان آن حضرت و مجاهدان فی سبیل الله، ملت عزیز و نمایندگان محترم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم همچنین سپاه پاسداران نیز مزین شده است به این ولادت گرانقدر؛ روز پاسدار را به همه عزیزان پاسدار تبریک عرض می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه رفتار ننگین رژیم آمریکا در این روز‌ها که با وقاحت و پررویی سپاه پاسداران را جزء گروه‌های تروریستی اعلام کرد، نشان گر عمق کینه ورزی و سفاهت و جهالت این رژیم است، افزود: کیست که نداند سپاه بیشترین ضربه را به تروریسم خطرناک در منطقه زده و کیست که نداند که این نیروی زبده و انقلابی از بدو پیروزی انقلاب مستمرا در کنار ملت با گروه‌های تروریستی به مقابله پرداخت، همان تروریست‌هایی که متکی به حمایت قدرت‌های بزرگ بودند و چه مجاهدت‌هایی در این راه داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه سپاه در دفاع مقدس، در دفاع از سرزمین، در دفاع از ملت ایران و در دفاع از انقلاب اسلامی رکن اصلی مقاومت بود، گفت: سپاه در جبهه‌ای جانفشانی کرد که همه قدرت‌های بزرگ در کنار صدام قرار گرفته بودند و در سال‌های اخیر که تروریست‌های دست ساخته آمریکا، منطقه را به آتش کشیده بودند این سپاه بود که در مقابل آن‌ها ایستاد و کمر آن‌ها را شکست.

لاریجانی همچنین با اشاره به اینکه مجاهدت سپاه در مقابل تروریسم چیزی نیست که از چشم ملت‌ها مخفی باشد، افزود: آقای ترامپ فراموش کردی که بار‌ها گفته‌ای اشکال دولت آمریکا در ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی مثل داعش بوده است؟ مگر وزیر خارجه آمریکا اذعان نکرد که دولت ایالات متحده داعش را به وجود آورد پس شما یا دچار فراموشی شده‌ای و یا بیش از حد بی پروایی.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان گفت: مگر سخنان نخست وزیر فقید پاکستان خانم بی نظیر بوتو را به خاطر نداری که اعلام کرد یک ضلع اصلی تشکیل گروه‌های تروریستی در افغانستان، آمریکا بوده است لذا امروز دولت آمریکا باید پاسخگو باشد که مؤسس و حمایت‌گر گروه‌های تروریستی بوده است و نه سپاه پاسداران.

وی در ادامه با بیان اینکه وزیر خارجه نادان آمریکا، پاسداران مجاهد را به اخاذی متهم می‌کند که واقعا در تاریخ چنین دولت بی شرمی نمونه نداشته است، افزود: ترامپ با وقاحت اخاذی از سعودی و برخی کشور‌های منطقه را نقطه قوت خود می‌داند و اعلام و افتخار می‌کند که برای شرکت در اجلاس ریاض بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار اخاذی کرده است. شما یک دولت دزد هستید و این مدال را خود به سینه خود نصب کرده اید.

لاریجانی گفت: آقای ترامپ می‌دانیم چرا به این روز افتادی چرا که تصور می‌کردی با خروج از توافق هسته‌ای می‌توانی به ایران ضربه بزنی، اما موفق نشدی. تصور می‌کردی در سال گذشته می‌توانی فروش نفت ایران را به صفر برسانی، اما موفق نشدی. تصور می‌کردی ایران چهلمین سال انقلاب را نخواهد دید، اما دیدی که ملت با شکوه‌تر در پاسداشت انقلاب خویش حضور یافتند. تصور می‌کردی می‌توانی با کمک تروریست‌ها در شرق و غرب ایران، آشفتگی امنیتی ایجاد کنی و پول و سلاح به تروریست‌ها دادی و مستقیم یا نیابتی برای شما عمل کردند، اما موفق نشدی.

وی افزود: همانطور که مسئول خزانه داری دولت شما اعلام کرد با همه تمهیدات به میدان آمدید تا مشکلات داخلی برای ایران به وجود آورده و ملت را به ستوه آورید، اما ملت مقاوم ایران در مقابل امریکا ایستاد و این اقدام بیش از آنکه قدرتتان را مشخص کند، عجز شما را نشانگر است که به ستوه آمده اید، اما بدانید اگر سپاه که در قلب ملت ایران جای دارد و عامل امنیت کشور است را متهم می‌کنید، همه ملت ایران مفتخر است که پشتیبان سپاه است و همه ما افتخار می‌کنیم که پاسدار باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی این اقدام ننگین سردمداران رژیم آمریکا را محکوم می‌کند، گفت: ما پشتیبان همه پاسداران خواهیم بود و از نظر ما دولت آمریکا و نیرو‌های مسلح این کشور نماد تروریسم بین المللی در ابعاد نظامی و اقتصادی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: