اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - 08 April 2019
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با سفیر ایران در عمان خبر داد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 55 درصد از صادرات غیرنفتی ایران به 15 کشور همسایه است، از راه اندازی دفاتر تجاری این وزارتخانه در کشورهای ترکیه، عراق، لبنان و سوریه خبر داد.
راه‌اندازی دفاتر تجاری در کشورهای ترکیه، لبنان، سوریه و عراقبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، رضا رحمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت در دیدار با سفیر ایران در عمان با اشاره به پتانسیل اقتصادی کشور عمان گفت: عمان با توجه به تجارت آزاد با 27 کشور دنیا، دروازه ورود به بازاری 500 میلیونی است که ایران باید با افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری خود با این کشور از این فرصت استفاده کند.

او با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزایش مراودات تجاری با کشورهای عراق، ترکیه، سوریه و لبنان را در دستور کار قرار داده است، افزود: بخشی از برنامه، راه اندازی دفاتر تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرهای اربیل، بصره و بغداد در عراق و استانبول در ترکیه است که در همین ارتباط دفتر وزارتخانه در آنکارا پایتخت ترکیه فعال است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه 55 درصد از صادرات غیرنفتی ایران به 15 کشور همسایه است، اظهار کرد: همچنین تنها 2 درصد از واردات این کشورها از ایران است که برنامه ما افزایش این میزان به 5 درصد است.

رحمانی همچنین افزایش همکاری های اقتصادی با عمان، عراق و لبنان را دروازه ورود به بازار کشورهای عربی خواند و گفت: محور برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال آینده، افزایش صادرات، تولید ساخت داخل و فعال سازی معادن است.

نام:
ایمیل:
* نظر: