اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - 07 April 2019
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به کاهش سرقت ها و افزایش دستگیری ها در ایام نوروز 98، گفت: شعار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در سال جدید در حوزه مبارزه با موادمخدر "پاک سازی شهر تهران از معتادان متجاهر" است.

کاهش سرقت و افزایش دستگیری ها در ایام نوروز 98

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی، با اشاره به اقدامات قرارگاه نوروزی امام علی(ع) در طول ایام نوروز 98، گفت: طرح نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، از 29 اسفندماه 1397 با برگزاری رزمایش امنیت و اقتدار در میدان آزادی آغاز و روز شنبه 17 فروردین ماه 1398 به پایان رسید.

وی، با اشاره به آماده باش 100 درصدی و استفاده از تمامی ظرفیت عملیاتی این فرماندهی، برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مسافران نوروزی شهر تهران، گفت: پلیس پایتخت با برنامه ریزی های پیش بینی شده در این مدت، 2 هزار و 400 گشت انتظامی خودرویی، موتوری و پیاده، 50 تیم عملیات ویژه تجسس کلانتری ها، پلیس مبارزه با موادمخدر، پلیس امنیت عمومی، 160 واحد گشت فوریت های پلیسی 110 و بیش از 80 گشت پلیس آگاهی آماده اجرای ماموریت بودند.

وی افزود: علاوه بر ظرفیت ایجاد شده در گشت های سیار و عملیاتی، در طول تعطیلات نوروزی، 217 ایستگاه انتظامی نوروزی نیز فعال شد که 200 ایستگاه در سطح شهر تهران و 17 ایستگاه نیز در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران پیش بینی شده بود.

رئیس پلیس پایتخت، با اشاره به این که در ایام نوروز، 22 غرفه ترافیکی – آموزشی و پنج غرفه فرهنگی نیز در مبادی ورودی شهر و میادین مهم شهر تهران پیش بینی شده بود، تصریح کرد: اجرای سه طرح جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهر تهران و جمع آوری بیش از 5 هزار و 900 معتاد متجاهر، کشف 600 کیلوگرم انواع موادمخدر، دستگیری 895 خرده فروش و دستگیری 14 سوداگر مرگ که در قالب سه باند توزیع کننده موادمخدر فعالیت داشتند، از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

وی به افزایش 95 درصدی دستگیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: شعار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در سال جدید "پاک سازی شهر تهران از معتادان متجاهر" است.

سردار رحیمی، با اشاره به عملکرد پلیس آگاهی و پیشگیری پایتخت در ایام نوروز، اشاره کرد و عنوان داشت: در تعطیلات نوروزی به دلیل حضور گسترده واحدهای گشت و کنترل و نظارت مستمر ، وقوع سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی پیدا کرد به گونه ای که در پایان طرح نورزوی شاهد کاهش 3 درصدی در مجموع وقوع کل سرقت ها در مقایسه با سال گذشته بوده ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به عنوان نمونه به کاهش 16 درصدی سرقت از منزل، کاهش 20 درصدی سرقت از مغازه، کاهش 2 درصدی سرقت اتومبیل، کاهش 40 درصدی سرقت موتورسیکلت، کاهش 38 درصدی کیف قاپی و کاهش 10 درصدی جیب بری در مقایسه با سال گذشته، اشاره کرد و بیان داشت: کشفیات سرقت ها نسبت به سال قبل 24 درصد و دستگیری سارقین نیز 50 درصد افزایش داشته است.

سرداررحیمی، به افزایش 99 درصدی کشفیات و دستگیری های این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و تصریح کرد: احضار بیش از 3 هزار نفر از مجرمان رها شده و سارقان سابقه دار، اجرای چهار مرحله طرح دستگیری دلالان ارز و دستگیری 12 نفر در این رابطه، اجرای طرح دستگیری محکومان متواری، نظارت بر توزیع 5 هزار تن گوشت و مرغ در میان شهروندان، توقیف 270 تن گوشت سفید و 175 تن گوشت قرمز خارج از شبکه توزیع دولتی توسط پلیس آگاهی و دستگیری 43 نفر در این رابطه، کشف 748 دستگاه خودرو مسروقه، کشف 340 دستگاه موتورسیکلت مسروقه و ... از جمله این اقدامات در ایام نوروز 98 بوده است.

وی افزود:  علاوه بر دستگیری ها و کشفیات انجام شده در حوزه سرقت، با حضور سریع و اقدام ضربتی و سریع مأموران، سارقان بانکی در خیابان شیراز شمالی قبل از ترک محل سرقت شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از وسایل آنها مقادیر قابل توجهی طلا، وجه نقد و ارز، به ارزش تقریبی 570 میلیارد تومان کشف شد.

این مقام انتظامی در توضیح ماجرای این سرقت گفت: در آخرین روز از اسفند ماه 97 یکی از خدمه بانک مذکور به همراه یکی از دوستانش، شب قبل داخل بانک حضور داشته و پس از تخریب 150 صندوق امانت بانکی، قصد فرار داشتند که با صدای آژیر خطر و حضور به موقع مأموران در محل، هر دو دستگیر و مقادیر قابل توجهی طلا ، ارز و ... از آنها کشف شد.

سردار رحیمی، همچنین به عملکرد نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اشاره کرد و گفت: پلیس راهور با به کارگیری بیش از یک هزار و 400 دستگاه دوربین ثابت نظارتی، 45 دستگاه دوربین سیار لیزرگان، 366 دوربین ثابت کنترل سرعت و 400 تیم ترافیکی، موفق به کنترل میزان تصادفات منجر به فوت و جرح در ایام نوروز 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه به عملکرد نوروزی پلیس فتا تهران اشاره کرد و گفت: در نوروز 98 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شاهد افزایش 90 درصدی در وقوعات جرایم در حوزه پلیس فتا در تهران بودیم و با این وجود از تعداد پرونده های واصل شده به پلیس فتا،  855 پرونده، در مجموع شاهد 83 درصد کشف به وقوع، افزایش 420 درصدی کشفیات و  دستگیری 141 نفر ( 125 مرد و 16 زن) در این رابطه هستیم.

وی با اشاره به پرونده های مربوط به سرقت وجوه حساب بانکی از طریق اینترنت، گفت: در این خصوص 35 نفر دستگیر و ارزش مالی پرونده های کشف شده در این مدت بالغ بر 13 میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به 5 جرم برتر در فضای مجازی، از جمله برداشت غیرمجاز اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت های اینترنتی، دسترسی غیرمجاز به داده ها و تهدید و اخاذی، گفت: از میان این جرایم 5 گانه در حوزه مجازی، برداشت غیرمجاز اینترنتی ( 51.6 درصد ) و کلاهبرداری اینترنتی ( 21.4 درصد ) بیشترین پرونده ها را شامل می شوند که در طرح نوروزی سال 98 در برداشت غیرمجاز اینترنتی نسبت کشف به وقوع 68 درصد و در برداشت کلاهبرداری اینترنتی نیز نسبت کشف به وقوع 106 درصدی افزایش داشته است.

سردار رحیمی با اشاره به اقدامات فرماندهی انتظامی تهران در روز طبیعت (13 فروردین)، گفت: در این روز آماده باش کامل از ساعت 6 بامداد روز سه شنبه 13 فروردین به اجرا درآمد و یک هزار و 630 بوستان، تفرجگاه و فضای سبز در شهر تهران تحت پوشش انتظامی قرار گرفت و خدمات انتظامی، اجتماعی و ترافیکی به شهروندان ارائه شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان با اشاره به استقرار 190 ایستگاه پلیس در بوستان و تفرجگاه ها ویژه روز طبیعت، خاطر نشان کرد: به کارگیری 13 هزار نیروی پلیس در قالب یک هزار و 200 واحد گشت انتظامی و ترافیکی و پیش بینی کنترل ترافیکی شهر بویژه در مبادی ورودی و تفرجگاه ها از طریق بالگرد، از اقدامات ویژه این روز بود که راستای ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان انجام شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: