اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - 07 April 2019
در نطق پیش از دستور:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید دارد باید از تهدید وارد شده به کشور فرصتی برای همدلی و هماهنگی مردم در تمام صحنه ها ایجاد کرد.

پزشکیان بر بسیج همگانی برای کمک به مردم سیل زده تأکیدکرد

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 18 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور ضمن تبریک ایام سال جدید گفت: از خداوند متعال خواهان بهترین ها و احوال برای همه مردم کشور هستم اما سیلی که در این ایام اتفاق افتاد حال بسیاری از مردم کشور ما را تلخ کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گرفتاری ها و مشکلاتی که مردم در مناطق سیل زده پیدا کردند در حقیقت برای هر انسان آگاه و دردمندی احساس تلخی را ایجاد کرد این در حالی است که باران رحمت خدا بود و بسیاری از مناطقی که بی آب بود را سیراب کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این حال در برخی مناطق سیل آمد و خرابی هایی به بار آورد، جان هایی را گرفت و زندگی هایی را تخریب کرد، قرار بود مسئولان دولتی ساعت 10 صبح امروز با حضور در جلسه علنی مجلس گزارش بدهند که گویا آن ها در مناطق سیل زده هستند. اما به هر صورت ساعت ۱۰ قرار شد نمایندگان هر استان گزارش‌هایی از اقدامات صورت گرفته در منطقه سیل زده ارائه می دهند و همچنین کمیسیون‌ها در این زمینه گزارشی را ارائه می‌دهند.

این نماینده مجلس با اشاره به سوره بلد و قرائت آن عنوان کرد: در این سوره خداوند به شهری که رسول خدا در آن زندگی می کرد، دوران سختی که انسان با آن رودررو است و چشم و گوش و ذهنیت انسان اشاره می کند و می گوید این ها از سختی ها و گردنه ها عبور نکردند و در شرایطی می توانیم از گردنه ها و گرفتاری ها و زنجیرها آزاد شویم که دست کسانی که افتاده اند، یتیم هایی که نزدیک ما هستند و کسانی که به خاک افتاده اند را بگیریم.

پزشکیان تاکید کرد: در این شرایط است که تازه از آن هایی می شویم که باور دارند و ایمان آورده اند بنابراین اگر قرار است مجلس و دولت کاری کنند باید از همه مردم کمک بگیرند.

وی اظهار داشت: این سیل تنها با سیل مردم نه با سیل یک اداره، سازمان، دسته، گروه و دولت حل می شود دولت و مجلس می گویند می توانند مشکلات را حل کنند اما اعتقاد دارند امکان ندارد دولت و مجلس به تنهایی بتوانند مشکلات را برطرف کنند بلکه این تنها مردم هستند که می توان با بسیج کردن آن ها مشکلات را برطرف کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هرکسی که مدعی است گوی و میدان را در اختیار دارد و هر کس که می تواند مشکلات را 10 خانه تا 2 محله را به صورت علنی و عملی حل کند و اگر حل کردیم می توانیم از تریبون ها ادعا کنیم و بگوییم چرا فلانی فلان کار را نکرد، الان سیل آمده و مشکل برای مردم ایجاد شده و پیشنهاد بنده این است که سیلی از مردم با مدیریت دولت مشکلات مناطق سیل زده را برطرف کنند.

وی ادامه داد: محله ها، شوراها، هیات های مذهبی، دانشگاه ها، مدارس و انجمن ها از سوی دولت سازماندهی شود و هرکس یک مسئولیت بپذیرد و دولت به بازسازی زیرساخت ها بپردازد.

پزشکیان با بیان اینکه نمی توان عنوان کرد کسی کاری انجام نداده است و دولت مدعی شود آن کار انجام شده است، گفت: با این صحبت ها نمی توان مشکلات مردم را حل کرد باید به صحنه بیاییم و تهدیدی که به ملت وارد شده است را به فرصتی برای همدلی، هماهنگی و حضور مردم در تمام صحنه ها جشن بگیریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید کار عملیاتی انجام دهیم و نگوییم ما نوشتیم آن ها اجرا نکردند بلکه باید همه با هم اجرا کنیم و هرکس یک مسئولیت ساده را قبول کند، امیدواریم خداوند امسال را سال همدلی و همیاری و مشارکت برای حل مشکلات و همدردی مردم کشور قرار دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: