اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - 06 April 2019
رییس سازمان دامپزشکی کشورمان در دیدار با رئیس دامپزشکی شیلی از توسعه همکاری های دو کشور در حوزه سلامت آبزیان استقبال کرد.

همکاری ایران و شیلی در زمینه سلامت آبزیان

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در دیدار دکتر علیرضا رفیعی پور، رییس سازمان دامپزشکی کشورمان با خانم دکتر آلیسیا گالرادو، رئیس دامپزشکی شیلی که در حاشیه اجلاس سازمان جهانی بهداشت دام  درباره سلامت آبزیان در سانتیاگو برگزار شد؛  رئیس دامپزشکی کشورمان ضمن تشکر از میزبانی و برگزاری مؤثر سمینار سالانه جهانی بهداشت دام در خصوص سلامت آبزیان در کشور شیلی، گفت: با توجه به اینکه شیلی رتبه دوم جهانی در تولید ماهی سالمون در دریا (قفس) را دارد، خواستار همکاری متخصصین دامپزشکی شیلی در حوزه آموزش با محوریت اپیدمیولوژی و تشخیصی مدیریت بهداشتی پرورش ماهی در قفس برای کارشناسان دامپزشکی کشورمان شدیم.

وی در تشریح محور صحبت‌های خودش با همتای شیلیایی اش افزود: در این دیدار با اشاره به تلاش سازمان جهانی بهداشت دام برای افزایش دو برابری تولید آبزیان پرورشی در کشورهای آبزی پرور و تصمیم ایران طی چند سال گذشته برای ورود به تولید ماهی در قفس برابر برنامه‌های پنج ساله توسعه‌ای، همکاری کشورهای پیشرو و موفق در این صنعت مهم و جدید جهانی الزامی عنوان شد.

رفیعی پور به نقل از تصمیم رئیس دامپزشکی شیلی پس از این مذاکره گفت: بر اساس قول مساعد و مشتاقانه رییس دامپزشکی شیلی، امکان این همکاری از سوی طرف شیلیایی بررسی و پیگیری خواهد شد.

رفیعی پور ادامه داد: حضور پر رنگ روسای دامپزشکی کشورها و فوکال پوینت های آبزیان در شیلی نشان دهنده علاقه مندی ورود بیشتر کشورها به حوزه تولید و تجارت آبزیان به‌عنوان یک جایگزین مناسب گوشت قرمز و دیگر پروتئین‌های حیوانی است و همکاری کشورهای مختلف جهان به این تغییر دیدگاه کمک می‌کند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با دکتر خزایی سفیر ایران در شیلی، توانمندی دانش، تکنولوژی، واگذاری امور به مردم و موفقیت مدیریت بهداشتی دامپزشکی در ایجاد ارزش افزوده برای مدیریت تولیدات دامی و ایمنی غذایی برای مدیریت بازار محصولات دامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به بخشی از مباحث اصلی مطرح شده در این نشست گفت: در این دیدار ابتدا از توانمندی دانش، تکنولوژی، واگذاری امور به مردم و موفقیت مدیریت بهداشتی دامپزشکی در ایجاد ارزش افزوده برای مدیریت تولیدات دامی و ایمنی غذایی برای مدیریت بازار محصولات دامی صحبت شد.

وی در اشاره به سایر موارد مطرح شده نیزافزود: تخصص و علم دامپزشکی کشورها به کمک صیانت از سرمایه دامی، ارتقاء بهداشت عمومی و به استمرار تجارت جهانی منجر شد که ایران طی سال‌های گذشته پس از پیروزی انقلاب از وارد کننده محصولات دامی به صادرکننده این محصولات تبدیل شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در مورد انتظار این سازمان از سفارت ایران در شیلی گفت: ایجاد پل ارتباطی برای توسعه همه جانبه در خصوص برنامه‌های بهداشتی و تشخیصی بیماری‌های دامی و خصوصا کمک دامپزشکی شیلی به ارتقاء دانش مدیریت بهداشتی پرورش ماهی در دریا به کارشناسان دولتی و خصوصی دامپزشکی ایران از جمله نکاتی بود که مطرح شد.

رفیعی پور در مورد مواضع سفیر ایران در شیلی هم اظهار کرد: در این دیدار جناب سفیر نیز از توانمندی حوزه کشاورزی و خصوصا پرورش ماهی سالمون بعنوان یک صنعت جدید با تکنولوژی خاص در شیلی یاد کرد و گفت توانمندی‌های دامپزشکی ایران را به دامپزشکی شیلی منتقل می‌کند تا در چارچوب همکاری‌های بین دو کشور زمینه‌های همکاری دامپزشکی شیلی به ایران اطلاع داده شود. ضمن اینکه تراز تجاری مناسب و همچنین همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فنی مرتبط با حوزه‌های دامپزشکی بین دو کشور را پیگیری خواهند کرد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: