اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - 06 April 2019
مراسم تشییع پیکر مرحوم استاد جمشید مشایخی در محوطه تالار وحدت آغاز شده است.

آغاز مراسم تشییع جمشید مشایخی در تالار وحدت

به گزارش عصرپرس، آیین وداع با مرحوم جمشید مشایخی هنرمند پیشکسوت و چهره ماندگار تئاتر، سینما و تلویزیون دقایقی پیش در تالار وحدت آغاز شد.

هنرمندان و علاقه مندان بسیاری خود را به تالار وحدت رسانده اند تا برای آخرین بار با این هنرمند برجسته کشورمان وداع کنند.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی، علی‌اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع و سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مسجدجامعی رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر از مدیران سینمایی و هنری حاضر در این مراسم هستند..

علاقه‌مندان به استاد مشایخی از نخستین ساعت صبح در محل مراسم حضور یافته اند و مسیر‌های منتهی به تالار وحدت برای سهولت آمد و شد مسدود شده است.

تعدادی از هنرمندان پیشکسوت در این مراسم سخنرانی خواهند کرد و پیکر استاد جمشید مشایخی پس از مراسم تشییع، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

مراسم ترحیم زنده یاد جمشید مشایخی نیز روز سه شنبه ۲۰ فروردین ماه ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب، واقع در میدان صنعت، خیابان فرحزادی برگزار خواهد شد.

ستاد برگزاری مراسم در پایان لازم می‌داند از تلاش‌های پزشکان و پرسنل بیمارستان‌های آتیه و عرفان طی مدت بیماری استاد جمشید مشایخی قدردانی کند.

این بازیگر پیشکسوت که از بیماری گوارشی رنج می‌برد، در طول تعطیلات نوروز در بیمارستان عرفان بستری بود و در نهایت شامگاه سیزدهم فروردین بر اثر سکته جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش صداوسیما،جمشید مشایخی یکی از ماندگارترین چهره‌های عرصه بازیگری متولد ۶ آذر ۱۳۱۳ در تهران بود و از سال ۱۳۳۶ با نمایش «وظیفه پزشک» فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد و با فیلم کوتاه «جلد مار» در سال ۴۲ مقابل دوربین رفت و دو سال بعد با فیلم «خشت و آینه» وارد سینما شد.

او تا به امروز ایفاگر نقش‌های ماندگاری بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم‌های گاو، قیصر، شازده احتجاب، سوته‌دلان، خانه عنکبوت، کمال‌الملک، گل‌های داودی، آوار، پدر بزرگ، طلسم، سرب، روز واقعه، خانه روی آب و یک بوس کوچولو و مجموعه‌های هزاردستان، داستان‌های مولوی، سلطان صاحبقران، امام علی (ع) و پهلوانان نمی‌میرند اشاره کرد.

علی عسکری رییس رسانه ملی نیز درگذشت این هنرمند پیشکسوت و چهره ماندگار را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت گفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: