اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - 04 April 2019
سامانه بارشی از بعد از ظهر جمعه 98/01/16 وارد کشور شده و طی روز های شنبه و یکشنبه هفته آینده در سطح کشور فعال خواهدبود. پیش بینی می شود که در غرب و جنوب غرب کشور شامل استانهای کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر ، شمال فارس بارش باران بین 10 تا 35 میلی متر رخ دهد.
اطلاعیه شماره (8)هشدار سازمان هواشناسی کشور به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، سامانه بارشی از بعد از ظهر جمعه 98/01/16 وارد کشور شده و طی روز های شنبه و یکشنبه هفته آینده در سطح کشور فعال خواهدبود. پیش بینی می شود که در غرب و جنوب غرب کشور شامل استانهای کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر ، شمال فارس بارش باران بین 10 تا 35 میلی متر رخ دهد.

همچنین با حرکت این سامانه به سمت شمال شرق کشور از بعد از ظهر شنبه تا بعد از ظهر روز یکشنبه بارش باران در استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی سمنان پیش بینی می شود که انتظار می رود بیشینه بارش در این مدت در شمال غرب خراسان رضوی به 30 تا 50 میلی متر برسد و موجب سیلابی شدن موقت مسیلها در این منطقه شود.

گرچه این سامانه بسیار ضعیف تر از سامانه های اخیر می باشد ولی با توجه به حجم روان آب رودخانه ها و مخازن سدها ، توصیه می شود سازمان های مرتبط با مدیریت منابع آب تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات ناشی از سیلاب احتمالی بعمل آورند.
نام:
ایمیل:
* نظر: