اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - 01 April 2019
رئیس پلیس راهور ناجا:
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به شرايط نامساعد جوي از مسافران نوروزي خواست که امروز و فردا مسافرت خود را متوقف و در هر مكاني هستند، استقرار پيدا كنند.

هموطنان امروز و فردا به مسافرت نروند

به گزارش عصرپرس از پايگاه خبري پليس، سردار سيدكمال هاديانفر در مشهد به خبرنگاران گفت: تعداد جانباختگان ناشي از تصادفات در كشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، 31 درصد كاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بيش از 35 هزار نفر در حوزه راهور در بخش پليس راهنمايي و رانندگي مشغول به فعالیت هستند، افزود: پليس در تعطيلات نوروز 98 با آمادگي كامل، مجري طرح‌هاي گسترده نوروزي است كه 6 هزار و 500 واحد گشتي در معابر شهري و جاده‌اي، آنان را پشتيباني مي‌كنند، اين در حالي است كه يك‌هزار و 307 ايستگاه ثابت و سيار پليس در تعطيلات نوروزي، مسئوليت خدمت‌رساني به شهروندان را برعهده دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: 8 دستگاه براي ارائه خدمت به مردم در  طرح نوروزي، پليس راهور را ياري مي‌كنند و 107 هزار نفر در كشور، ماموريت خدمت‌رساني به شهروندان را از 25 اسفندماه آغاز كرده‌اند.

وی ادامه داد: بيش از 10 ميليون هميار پليس،800 هزار فرهنگ‌يار كه شامل معلمان و اولياي مدارس هستند، به همراه 65 هزار راهور محله و بيش از 90 هزار بازرس نامحسوس با پليس راهور، همكاري كارآمد و موثري دارند.

رئيس پليس راهور ناجا تاكيد كرد: نكته مهم اينجا است كه در سال 1384، 7 ميليون وسيله نقليه در كشور وجود داشته و 27 هزار جانباخته ناشي از تصادفات در كشور داشتيم؛ در حالي كه امروز 33 ميليون وسيله نقليه در كشور وجود دارد و 16 هزار و 201 نفر جانباخته داريم، البته بايد گفت در حال حاضر، هيچ تناسبي بين وسايل نقليه و جاده‌هاي كشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: از سويي ديگر در سال گذشته به‌دلیل ورود خودروی زیاد، فقط 60 هزار خودرو از رده خارج شده است و امكان خروج وسيله به هر دليلي در كشور وجود ندارد.

سردار هادیانفر با اشاره به شرايط جوي نامساعد در كشور، عنوان كرد: اين شرايط جوي نامناسب در چند سال گذشته بي‌سابقه بوده ضمن اینکه در نيمه اول تعطیلات، افزايش 6 درصدي سفرها نسبت به مدت مشابه سال قبل  را شاهد بودیم.

وي بیان کرد: امسال شاهد وقوع سيل در برخي مناطق بوديم؛ اما در مجموع با اطلاع‌رساني‌هاي پليس راهور، نكاتي كه مردم بايد در سفر رعايت كنند، صورت‌گرفته و تقريبا وضعيت مطلوبي در گزارشات خود داشته‌ايم.

رئيس پليس راهور ناجا به كاهش 7 درصدي تعداد مجروحان ناشي از تصادفات و كاهش 9 درصدي تعداد وقوع تصادفات اشاره كرد و افزود: نكته مهم این است كه بيشترين تصادفات در نيمه دوم تعطيلات و به علت شرايط جوي كشور و مربوط به واژگوني خودرو بوده كه آمار 43 درصدي را نشان مي‌دهد.

سردار هاديانفر یادآور شد: عمده دلايل واژگوني خودروها در تعطيلات نوروزي امسال، شامل آبگرفتگي سطح معابر، لغزندگي، ناتواني در كنترل وسيله نقليه، خستگي و خواب‌آلودگي و سرعت  و سبقت غيرمجاز  به ويژه در پيچ‌ها بوده است.

رئيس پليس راهور ناجا تاكيد كرد: در 48 ساعت گذشته از شهروندان خواستار شدیم تا سفرهاي غيرضروري خود به شمال، غرب و جنوب غرب كشور را متوقف كنند و مسافران و رانندگاني كه در سفر هستند نيز امروز و فردا در هر مكاني که استقرار دارند، بمانند چراكه شرايط سفر در اين چند روز مهيا نيست و حتی‌المقدور سفرهاي درون‌شهري غيرضروري را نيز كاهش دهند.

وي ابراز امیدواری کرد که برابر اعلام كارشناسان، از چهاردهم فروردين ماه ميزان بارش‌ها كاهش پيدا مي‌كند و شرايط بهتري براي سفرها و بازگشت مسافران به شهرهاي خود فراهم می شود.

رئيس پليس راهور با بيان اينكه در حال حاضر در برخي بخش‌هاي كوهستاني بارش برف را داريم، توضيح داد: طی 48 ساعت گذشته، محور تهران به چالوس و شب گذشته نيز به دليل ريزش سنگ و بارش برف، محور هراز را مسدود كردیم.

سردار هاديانفر گفت: در روزهاي عيد، پرتاب چند تكه سنگ بزرگ را از كوه شاهد بودیم كه متاسفانه منجر به فوت یکی از هموطنان شد.

وي در رابطه با ميزان تردد وسايل  نقليه جاده‌اي، تشريح كرد: در گزارشات مشاهده شده، 93 درصد ترددها در جاده‌ها اتفاق مي‌افتد و تنها 7 درصد ريلي و هوايي است؛ همچنین براي رعايت ملاحظات ايمني در كشور، 15 هزار اتوبوس در سراسر كشور تا قبل از ورود به طرح "نوروزي2" بازديد و مشكلات فني آن‌ها برطرف شده و 63 درصد ترددهايي كه انجام شده نیز مربوط به خودروهاي سواري است.

رئيس پليس راهور ناجا همچنین تصریح کرد: بيشترين تصادفات در استان‌های سيستان و بلوچستان، آذربايجان غربي، بوشهر، لرستان و خراسان جنوبي بوده است.

وي اظهار داشت: بيشترين علت وقوع اين تصادفات نيز سبقت و انحراف به چپ، سرعت، خواب‌آلودگي و بي‌توجهي به جلو است و 82 درصد تصادفات به اين عوامل برمي‌گردد.

رئيس پليس راهور ناجا با بیان این که متاسفانه 46 درصد از مصدومان تصادفات فوت مي‌كنند، ادامه داد:  در اين رابطه، برنامه‌ها و سياستگذاري‌هاي مشخصي داريم.

وي تصریح کرد: برنامه‌ريزي ما در سال جاري، كاهش جانباختگان تصادفات به صورت جرحي و فوتي است بنابراين 2 هزار نفر را شاخص در نظر گرفتيم و تفاهم‌نامه‌اي با هلال احمر و اورژانس به امضا رسانديم تا بتوانيم اين كاهش را اعمال كنيم.

گفتنی است، در ادامه سرهنگ محمدباقر سليمي، رئيس پليس راهور استان و سرهنگ اميدوار، رئيس پليس راه استان نيز گزارشي از اقدامات، طرح‌ها و تمهيدات نوروزي در خراسان رضوي را ارائه كردند


نام:
ایمیل:
* نظر: