اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - 01 April 2019
وزیر راه و شهرسازی امروز در لرستان خبر داد:
وزیر راه و شهرسازی که روز گذشته در مناطق سیل زده استان های کرمانشاه و سپس لرستان حضور یافت، اعلام کرد: نیروهای عملیاتی وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور برای مقابله با بحران ها در آماده باش کامل هستند.

نیروهای عملیاتی وزارت راه و شهرسازی در آماده باش کامل هستندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی محمد اسلامی امروز در مناطق سیل زده استان لرستان در جمع خبرنگاران، در خصوص تخریب محور خرم آباد به پلدختر گفت، با وجود آزادراه خرم آباد به پل زال محور خرم آباد به پلدختر همچنان از راههای شریانی استان بوده  و اجرای باند دوم آن از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است و این پروژه هم اکنون نیز در دست اجرا می باشد اما با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه و مجاورت این محور در کنار کوهستان و رودخانه کشکان ، پس از جمع بندی کارشناسان و مشاورین بر این عقیده هستند که در این محور با ایجاد واریانت در نقاط بحرانی و تغییر شیوه در انجام کار می توانیم آسیب پذیری این محور را به حداقل برسانیم بنابراین مهمترین برنامه بلند مدت ما برای این محور به خدمت گرفتن مشاورین خبره برای مطالعه مسیر است تا با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و پس از تهیه نقشه ها و مطالعات لازم  و تامین اعتبار ، با ایجاد واریانت ، ضمن افزایش ایمنی ،  این قسمت از محور خرم آباد به پلدختر رو از بلایای طبیعی مصون نگه داریم.

وی در ادامه ضمن اشاره به سیل اخیر و تخریب جاده و مختل شدن ترافیک در این محور افزود ، اولین و مهمترین اولویت کاری ما در این محور با توجه به ۱۷ نقطه ای که در این مسیر آسیب دیده ، ترمیم و ایجاد یک جاده موقت با ایمنی بالا برای برقراری ترافیک  می باشد که اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل استان با تمام توان در حال انجام آن می باشند .

خسارت ۱۶۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های کل کشور

بنابر این گزارش وزیر راه و شهرسازی در ارتباط زنده تصویری از استان لرستان با برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر در خصوص برآورد اولیه خسارات راه‌ها و تاسیسات از بارش‌های اخیر تصریح کرد: ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی، فرعی و شریانی کشور دچار آسیب‌هایی همچون ریزش کوه، رانش زمین و خرابی پل‌ها شده است. برآورد اولیه حاکی از خسارت ۱۶۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های کل کشور است.

وی ادامه داد: در این ایام ۱۴ هزار راهدار با ۱۰ هزار ماشین آلات مشغول بازگشایی راه‌ها  و ایمن سازی آن بوده اند که به محض وقوع سیل در محل حاضر شده و مسیر‌ها را بازگشایی کردند. اطلاعات راه‌ها پیوسته از طریق سامانه ۱۴۱ به اطلاع هموطنان می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر راه‌های اصلی به غیر از چند محور که ریزش کوه قابل توجه داشته، باز است.

اسلامی تاکید کرد: با تامین اعتباری که با تصمیم هیات دولت صورت گرفته است، در جهت جبران خسارات گام بر می‌داریم.

عضو کابینه دولت در خصوص وضعیت ناوگان ریلی و هوایی گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در نظام حمل و نقل ریلی و هوایی پیش نیامده است تنها برای چند فرودگاه، خطر وجود داشته که ایمن سازی سالم صورت گرفته و به جز مواردی که استاندارد پرواز اجازه فرود و پرواز نمی‌داد، مابقی پرواز‌ها انجام گرفته است.

وی افزود: محور‌های اصلی هراز و چالوس به صورت مقطعی بسته و پس از ایمن سازی بازگشایی می‌شود. محور اصلی شیراز یاسوج بسته است چراکه ۲۰۰ هزار متر مکعب ریزش کوه داشته است.

اسلامی ادامه داد: محور گرگان آق قلا هم به خاطر برش جاده بسته شده بود که با تلاش راهداران و نیرو‌های مسلح بازگشایی شده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: