اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - 28 March 2019
معاون امور دریایی سازمان بنادر خبر داد:
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از هشت ماه دیگر شناورها ملزم به استفاده از سوخت کم سولفور هستند. در سال جاری این استاندارد سازمان جهانی دریانوردی اجباری می شود و سازمان بنادر به پالایشگاه‌ها و وزارت نفت اعلام کرد که این نوی سدخت را تولید کنند.

استفاده از سوخت نیم درصد سولفور اجباری می‌شود

به گزارش عصرپرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی هادی حق شناس در خصوص اتمام مهلت سازمان جهانی دریانوردی برای استفاده از سوخت کم سولفور و تبدیل سوخت های موجود با ۳.۵ درصد سولفور به نیم درصد برای حفظ محیط زیست دریایی، گفت: از سال جاری این استاندارد اجباری می شود و سازمان بنادر به پالایشگاه ها و وزارت نفت اعلام کرده است تا به تولید این نوع سوخت بپردازند.

حق‌شناس درباره استفاده از سوخت کم سولفور اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت حوزه دریایی کشور در سال جاری استفاده از سوخت کم سولفور است، که کمتر از هشت ماه دیگر شناورها ملزم استفاده از آن هستند و باید از سوخت سنگین نیم درصد استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با سوخت کم سولفور موارد مختلف به شرکت ملی نفت اعلام و اهمیت موضوع برای دست اندرکاران این حوزه تبیین شد. ما در هشت ماه آینده درگیر تحقق این دستورالعمل هستیم .

وی تاکید کرد:  میزان استفاده داخلی سوخت کشتی ها ۱.۳ میلیون تن است ولی سرمایه گذاری سنگینی در بانکرینگ داشته ایم که امکان فروش سوخت های کم سولفور به سایر کشتی ها را در بنادر ایران داریم. با این حال اگر نتوانیم تا موعد مقرر سوخت استاندارد مورد نظرسازمان جهانی دریانوردی را تولید کنیم، از گازوئیل یا LNG استفاده خواهیم کرد.

شایان ذکر است در بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور در تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ با شعار "کشتیرانی بهتر برای توسعه پایدار دریایی" عنوان شد که با توجه به لازم الاجرا شدن الزامات استفاده از سوخت کم سولفور سازمان بین المللی دریانوردی از اول ژانویه ۲۰۲۰، ارگان‌های دریایی از سازمان حفاظت محیط زیست درخواست کردند اقدامات لازم را براساس الزامات مذکور و نیز ماده ۱۸ قانون هوای پاک به عمل آورده و با مشارکت و تایید سازمان ملی استاندارد، نسبت به تدوین و پیشنهاد استاندارد تولید سوخت کم سولفور جهت اجرا به وسیله وزارت نفت اقدام کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: