اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - 24 March 2019
معاون وزیر راه و شهرسازی میزان خسارات وارده به جاده های گلستان را ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

خسارت ۱۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به جاده‌های گلستانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن نیا که به منظور نظارت مستقیم و انجام تمهیدات برای تسریع در عملیات امداد رسانی بخش راهداری به استان گلستان سفر کرده است با اعلام این خبر اظهارداشت: از تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته، رانش زمین به طول بیش از ۱۱ کیلومتر موجب انسداد محور‌های آزادشهر، خوش‌ییلاق ، شاهرود و گرگان، توسکستان ، شاهرود شد. در ۸ نقطه ریزش سنگ و در بیش از ۵ نقطه رانش، موجب ناامنی، کاهش عرض محور، و در نهایت انسداد کامل محور شد. همچنین بر اثر سیل، و آب بردگی در مسیر‌های فوق، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد و موجب انسداد شده است.

وی افزود: علاوه بر محور‌های یادشده در چهار محوراصلی و فرعی و ۱۳ محور روستایی بر اثر رانش، ریزش، آب گرفتگی وسیل جمعا به طول ۵۰ کیلومترمسدود شده که در تمامی محور‌ها عوامل راهداری مشغول انجام عملیات باز گشایی و امداد رسانی هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تصریح کرد: بررسی‌های میدانی، حاکی از آن است،  به ۵۰ کیلومتر از محورهای در گیر در سیل و رانش زمین با برآورد اولیه حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده و با ورود سامانه بارشی جدید طی ۷۲ ساعت آینده، احتمال تشدید در این محور‌ها وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محور‌ها اظهار داشت: عوامل راهداری به طور شبانه روزی با استفاده از ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۴۲۰ نفر پرسنل در حال بازگشایی این محور‌ها هستند.  همچنین در این خصوص ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان‌های مازنداران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، همکاری موثر در جهت بازگشایی محور‌ها دارند.

در حال حاضر محور‌های شاهرود ، آزاد شهر، آق قلا ، گرگان، آق قلا ، عطا آباد و بندر ترکمن سه راهی یساقی مسدود است که تیم‌های راهداری با تمام توان سعی در بازگشایی این محور‌ها را دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: