اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 20 March 2019
رئیس سازمان امداد و نجات:
 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 20 هزار و 698 نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی و اقلیمی در 262 شهر، روستا و محورهای کوهستانی 27 استان کشور خبر داد.
20 هزار متاثر حوادث جوی و اقلیمی امدادرسانی شدندبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، مرتضی سلیمی با تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر از روز 26 تا 29 اسفند (ساعت 6 و 30 دقیقه) در استان های متاثر از حوادث جوی و اقلیمی، افزود: طبق آخرین اخبار ارزیابی شده دریافتی از سوی گروه های امداد و نجات، حوادث یادشده مسافران را در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان های جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان با مشکلاتی همراه کرده است.

وی ادامه داد: با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در 72 ساعت گذشته سه هزار و 595 نفر از هموطنان و مسافران متاثر از حوادث جوی و اقلیمی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند و 53 نفر دیگر از متاثرین اینگونه حوادث به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: ارائه خدمات سرپایی به 45 نفر از مصدومان حوادث ترافیکی، انتقال 10 مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستانی، رهاسازی هزار و 201 دستگاه خودرو از برف و تخلیه آب از 453 واحد منزل مسکونی؛ از دیگر اقدامات 480 تیم (متشکل از هزار و 784 نفر امدادگر و نجاتگر هلال احمر) در خدمات رسانی به هموطنان و مسافران در 27 استان کشور بوده است.

به گفته سلیمی، در این حوادث متاسفانه دو نفر از هموطنان ( سوادکوه در اثر ریزش کوه یک نفر، میانرود بر اثر وقوع سیل یک نفر) فوت شده اند و یک نفر (مفقودی در منطقه مه ولات) از سوی گروه های امداد و نجات ثبت و گزارش شده است.

وی، از توزیع ٨٠ دستگاه چادر امدادی، 2 هزار و 390 تخته پتو، 500 تخته موکت، هزار و 700 کیلوگرم نایلون، دو هزار و 580 بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی، هفت هزار و 300 بطری آب معدنی، دو هزار و 200 قوطی انواع کنسروجات، 18 هزار و 200 قرص نان، 70 کیلوگرم خرما، 11 هزار 700 کیلوگرم برنج، هزار و 790 کیلوگرم روغن و 990 بسته بیسکوییت در بین متاثرین از حوادث جوی و اقلیمی خبر داد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه عملیات امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی و اقلیمی در استان های مازندران، گلستان، سمنان، خراسانی شمالی و سیستان و بلوچستان ادامه دارد، از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره 112 در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.


منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: