اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - 12 March 2019
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به تلاش همه‌ جانبه نیروی انتظامی برای تامین امنیت مراسم چهارشنبه آخر سال، گفت: پلیس با مشارکت مردم نسبت به برقراری امنیت پایدار در این ایام اهتمام دارد.

لزوم مشارکت مردم در تامین امنیت چهارشنبه پایانی سال

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی با اشاره به طرح‌های تدوین شده پلیس پیشگیری ناجا برای چهارشنبه آخر سال، با بیان اینکه اقدامات مجموعه پلیس پیشگیری شامل دو بخش، قبل و نیز در زمان اجرای ماموریت است، اظهار کرد: آموزش و توجیه کارکنان نسبت به رعايت اصول و مقررات حفاظتي در اجراي مأموريت، آگاه‌سازی قشر جوان و آحاد جامعه با پخش فیلم های آموزشی از طریق رسانه ملی، توجیه دانش‌آموزان در مدارس با توزیع بروشور و ارتقاء سطح آگاهی آنان نسبت به عواقب استفاده از مواد محترقه پیش از فرارسیدن چهارشنبه آخر سال توسط رده های پلیس انجام می شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به فراخوان اشخاصی که در سال‌های گذشته سابقه ارتکاب رفتار های پر خطر و اعمال مجرمانه مانند فروش مواد منفجره و محترقه ممنوعه را داشتند، اشاره و بیان کرد: توجیه آنان قبل از چهارشنبه آخر سال از برنامه های پلیس است

وی ادامه داد: به منظور ارتقای امنیت جامعه و برقراری نظم و آرامش در ایام پایانی سال در محلات با بسيج تعامل لازم صورت گرفته به همین منظور برای دستیابی به نتیجه هرچه بهتر، با سازمان‌هاي آتش‌نشاني، اورژانس، شهرداري، هلال احمر و... در رابطه با امداد رسانی به مصدومان احتمالي در حوادث ناشي از انفجار مواد محترقه و اطفاء حريق، هماهنگی‌های لازم انجام گرفت.

شرفی با تاکید بر اینکه پلیس امادگی کامل برای جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده احتمالی از فضاي موجود در شب چهارشنبه آخرسال را دارد، اظهار کرد: بخش‌های مختلف پلیس برای پیشگیری از تهدیدات احتمالی در ایام پایانی سال طرح های مختلفی را در دستور کار دارند.

وی در ادامه در تشریح اقدامات پیشگیرانه پلیس برای چهارشنبه پایانی سال گفت: پایش فضای مجازی در همه بخش‌ها برای حفظ اشراف بر فضای عمومی و جلوگیری از ایجاد فضای تنش‌آمیز و توجيه و آموزش کارکنان ايستگاه‌هاي ايست و بازرسي برای جلوگيري از ورود مواد محترقه و منفجره و همچنین پيش‌بيني تيم‌هاي کشف وخنثي سازي با تسلط و آمادگي لازم برای شرایط خاص از دیگر تمهیدات نیروی انتظامی پیش از آغاز شب چهارشنبه پایان سال است.

شرفی با اشاره به اهمیت آماده به کار بودن كپسول‌هاي آتش‌نشاني در مراکز عمومی افزود: مديران مجتمع‌هاي مسکوني، تجاری، گردشگری و فرهنگی از آماده به کار بودن كپسول‌هاي آتش‌نشاني اطمینان حاصل نمایند.

وی در بخش دوم سخنان خود به اقداماتی که در متن و جریان شب چهارشنبه آخر سال توسط پلیس پیشگیری انجام خواهد گرفت پرداخت و گفت: گماردن عوامل انتظامی در محل‌های شلوغ، پمپ بنزین و جایگاه‌های سی ان جی (CNG ) و اماکن مهم، تقویت نیروی‌های فوریت‌های پلیسی 110 و توجیه نگهبانان کلانتری و پاسگاه‌ها در عصر روز سه‌شنبه و نظارت بيشتر بر جابجایي محموله‌ها از اقدامات اصلی پلیس پیشگیری به در این شب به شمار می‌رود.

شرفی ادامه داد: در جریان این مراسم پلیس افرادی را که سوابق‌ مجرمانه در این زمینه دارند را زیر نظر خواهد داشت و افزون برآن با پايش تصويري معابر بر وضعيت خيابان‌ها نظارت کامل داشته و ضمن پاک سازي ساختمان‌هاي نيمه کاره و متروکه، حفاظت محيط درونی و پيراموني پايانه‌هاي مسافربري را نیز تشدید خواهیم کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از استقرار ايستگاه‌هاي ايست و بازرسي موقت، تشديد حفاظت از اماکن و تأسيسات، افزایش فعاليت‌هاي اطلاعاتي و عملياتي در مناطق مشخص برای جلوگیری از سوء‌استفاده عناصر معاند و برخورد قاطع و قانوني با تهيه و توزيع كنندگان مواد محترقه، انفجاري و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومي به عنوان دیگر فعالیت‌های عمده پلیس  خبر داد  و گفت: به یاری پروردگار در این زمینه‌ها جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود.

وی به لزوم توجه به روان سازي ترافيك وپيشگيري از راهبندان‌هاي ساختگی نیز اشاره  و خاطر نشان کرد:  پلیس پیشگیری به هیچ وجه چنین اجازه‌ای به اخلا‌گران در عرصه نظم و امنيت نخواهد داد و در این ماموریت نهایت همکاری را با همکاران پلیس راهور خواهد داشت.

شرفی با بیان اینکه از ظرفيت بسیار عالی پليس افتخاري نیز در تأمين امنيت و پيشگيري از وقوع جرایم در شب چهارشنبه پایان سال نیز بهره‌گیری  می شود،افزود: از بعد معنوی نیز رعايت اخلاق اسلامي، سعه صدر در برخورد و پرهیز از هرگونه بی‌احترامی به مردم و همچنین داشتن نظارت لازم بر نحوه دستگيري متهمان و رعايت حقوق شهروندي به صورت جدی در دستور کار کارکنان پلیس پیشگیری ناجا قرار گرفته است.

شرفی در پایان  با تاکید بر توجه پلیس پیشگیری بر نظارت و كنترل مستمر فرماندهان و واحدهاي نظارتي بر صحت عملكرد نيروهاي اقدام كننده در مأموريت چهارشنبه آخر سال و پرهيز از هرگونه اقدام سليقه‌اي، عجولانه و تنش‌زا در اجراي مأموريت توسط کارکنان از شهروندان عزیز نیز درخواست کرد فعالانه در امر تامین نظم و آرامش روزهای پایانی سال با پلیس مشارکت داشته باشند تا این ایام را با سلامت و شادمانی سپری کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: