اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - 11 March 2019
وزیر بهداشت اعلام کرد:
وزیر بهداشت با اشاره به حضور 3 هزار اکیپ در جهت ناظر بهداشتی در ایام نوروز و مستقر در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: ناظرین سلامت  با بازرسی های مکرر و پیوسته از اماکن بهداشتی و عرضه مواد غذایی و با دستگاه های مجهز اقدام به بررسی کرده و از سلامت مواد غذایی و بهداشتی بودن محیط اطمینان حاصل می کنند.
حضور 3 هزار اکیپ نظارت بر اماکن بهداشتی و مواد غذایی در نوروز 98
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مانور برنامه عملياتي مديريت بهداشت محيط در سلامت نوروزي که در محل دانشگاه علوم پزشکي ايران برگزارشد، گفت: 3 دهه پیش که مسئولیت معاونت بهداشت را بر عهده داشتم به سختی توانستم مباحث بهداشت محیط را مطرح کنیم، اما با این حال برای  اولین بار در وزارت بهداشت، اداره کل بهداشت حرفه ای را راه اندازی کردم.

 دکتر نمکی در ادامه خطاب به بازرسان بهداشت محیط اظهار داشت: قطعا از شما حمایت می کنم و منزلت بسیاری نزد بنده دارید چون کشور، مدیون تلاش های سربازان عرصه سلامت است

 وزیر بهداشت با اشاره به تلاش های مدیران، مسئولان، وزرا و نیروی بهداشتی در طول دهه های گذشته، گفت: در سال 57 از هر 1000 تولد زنده، 120 نوزاد به یک سالگی نمی رسیدند و از هر 100 هزار زایمان، 245 مادر باردار به دلیل عوارض حاملگی و زایمان جان خود را از دست می دادند، اما امروز این شاخص ها به کمتر از یک دهم کاهش یافته و پوشش واکسیناسیون از 30 درصد به 100 درصد رسیده که این دستاوردها حاصل تلاش های بی وقفه و شبانه روزی همکاران ما در وزارت بهداشت است.

 دکتر نمکی تاکید کرد: خدمت رسانی به مردمانی که به آرامش نوروز امیدوار هستند، کار بزرگی است و امنیت و سلامت همانند آب برای ماهی و هوا برای انسان است که تا زمانی که دچار اختلال نشود، قدر آن را به خوبی نمی دانیم.

 وی تصریح کرد: هر چقدر شرایط اقتصادی در کشور، تنگ و سخت تر شود، میزان تخلفات افزایش می یابد. بنابراین امسال با توجه به فشارهای اقتصادی، وظیفه و کار بازرسان بهداشت محیط سخت و سنگین تر است.

 وزیر بهداشت اضافه کرد: وقتی کالایی گران می شود، عرضه جعلی و غیر قابل استفاده آن کالا نیز در بازار بیشتر می شود و هر چقدر فشار اقتصادی بیشتر شود، میزان تقلب و فساد نیز افزایش می یابد.

 دکتر نمکی با بیان اینکه نفیس ترین نیروها را در عرصه بهداشت داریم، گفت: تقاضای من این است که بازرسان بهداشت محیط ضمن حفظ ابهت در کار، به کسبه بی احترامی نکرده و با ادب، نزاکت، قاطعیت و سلامت به بازدید بروند؛ چراکه این بزرگترین سرمایه آنها است.


وزیر بهداشت در ادامه در جمع خبرنگاران گفت: همکاران بهداشتی در کنار  همکاران اورژانس و سازمان تعزیرات از 20 اسفند ماه لغایت 10 فروردین ماه سال 98  در حال فعالیت و نظارت بر اماکن غذایی و بهداشتی هستند.

دکتر نمکی در ادامه با اشاره به حضور 3 هزار اکیپ در جهت ناظر بهداشتی در ایام نوروز و مستقر در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: ناظرین سلامت  با بازرسی های مکرر و پیوسته از اماکن بهداشتی و عرضه مواد غذایی و با دستگاه‌های مجهز اقدام به بررسی کرده و از سلامت مواد غذایی و بهداشتی بودن محیط اطمینان حاصل می کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همکاران ما برای اعتلای سلامت مواد غذایی لحظه ای دریغ نخواهند کرد، گفت: ارائه کنندگی مواد غذایی با رعایت حال افراد جامعه، نوروز لذت بخشی را رقم بزنند.

وی ادامه داد: با هماهنگی تعزیرات و قوه قضائیه برخورد با متخلفین با شدت بیشتری صورت خواهد گرفت..

به گزارش عصرپرس، طرح مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزي  به صورت ویدئو کنفرانس با دانشگاه های علوم پزشکی استانها گیلان، کرمانشاه و زاهدان آغاز شد.



خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: