اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - 11 March 2019
معاونت بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد:
معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سلامت تنها توسط وزارت بهداشت تضمین نخواهد شد، گفت: در نوروز گذشته 900هزار بازدید از مراکز بهداشتی و غذایی و 22 هزار بازدید از اماکن بین راهی صورت گرفته است که باید با همراهی مردم و بخش خصوصی این نظارت ها بیشتر شود.
900 هزار بازدید از مراکز بهداشتی و غذایی در نوروز سال گذشته 
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، علیرضا رئیسی معاونت بهداشت وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی در مانور برنامه عملياتي مديريت بهداشت محيط در سلامت نوروزي گفت: در تعطیلات نوروز گذشته اقدامات بازرسان و ماموران بهداشت در حوزه نظارت نسبت به سال‌های قبل بی‌نظیر بود. من خودم از چندین استان بازدید کردم و حضور شما را حس می‌کردم. شما یک پشتوانه و مهر تاییدی هستید که مردم با خیال راحت‌تر از اماکن عمومی استفاده کنند.

ناظرین سلامت مرزبانان سلامت کشور هستند

معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سلامت تنها توسط وزارت بهداشت تضمین نخواهد شد، گفت: در  نوروز گذشته 900هزار بازدید از مراکز بهداشتی و غذایی و 22 هزار بازدید از اماکن بین راهی صورت گرفته است که باید با همراهی مردم و بخش خصوصی این نظارت ها بیشتر شود. 

وی ادامه داد: 11 هزار مرکز متخلف در سال گذشته به مراجع قضایی معرفی شده و 2 هزار و 410 مرکزمتخلف پلمپ شده اند و علاوه بر آن نیز 20 هزار بازدید مشترک بین مراکز تعزیرات و نیروی انتظامی صورت گرفته است .

رییسی در ادامه با اشاره به تجهیز  حوزه سلامت به تجهیزات پرتابل بازرسی، گفت:  خوشبختانه با سنجش و آزمایش در محل نظارت بر مراکز بهداشتی راحت تر صورت گرفت.

سلامتی حق مردم است

وی در ادامه اولویت برنامه های معاونت در سال جاری و برای نوروز 98 نظارت بیشتر و بازرسی بهداشتی بر اماکن و مراکز حساس دانست وگفت: سامانه 190 در این ایام تشدید خواهد شد و با استفاده از دفاتر خدمات سلامت برای کمک به سلامت مردم اقدام خواهیم کرد .

به گزارش عصرپرس، طرح مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزي به صورت ویدئو کنفرانس با دانشگاه های علوم پزشکی استانها ی گیلان، کرمانشاه و زاهدان آغاز شد.


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: