اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - 10 March 2019
رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد
رییس سازمان اورژانس کشور گفت: ۵۵۰۰ آمبولانس ، 41 فروند بالگرد اورژانس برای مواقع اضطرار ، ۳۳۰ موتور آمبولانس و ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس در تمام کشور برای خدمت‌رسانی به مردم در حال آماده باش هستند

به کارگیری تجهیزات اورژانس کشور در چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: سال گذشته بیشترین آسیب ها از ناحیه دست با هزار و 447 مورد و چشم با هزار و 113 مورد بوده است.

وی افزود: آمار مصدومان سال گذشته به لحاظ سنی، 41 درصد بین سنین 6 تا 18 بودند، 46 درصد آسیب دیدگان آقا، 30 درصد عابرین پیاده و1درصد از آسیب دیدگان عوامل امدادی بودند.

وی ادامه داد: بیشترین استان هایی که آسیب دیده اند، استان های تهران، کرج، اردبیل و زنجان بوده به نوعی که سال گذشته چهار نفر در مجموع این استان ها فوت کردند.

کولیوند افزود: تماس با مواد منفرجه و محترقه به شکل های مختلف برخورد با ترکش، مواد انفجاری، صوتی و شیمیایی خسارت های زیادی را در پی دارد که کمترین آن سوختگی و شکستگی های متعدد و بعد کم بینایی، نابینایی و قطع عضو و مشکلات شنوایی است. برخی نیز دچار عوارض روحی و روانی ناشی از این حوادث می شوند که به راحتی قابل جبران نیست.

رئیس اورژانس کشور اظهار داشت: آمار فوتی های سال گذشته نسبت به سال 95 ، 75 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: بیشترین ماموریت ما در تهران با 900 مورد، آذربایجان شرقی با 280 مورد و آذربایجان شرقی با 268 مورد بوده و کمترین آنها در هرمزگان با 4 مورد و لرستان با دو مورد و چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بوده است.

کولیوند بیان داشت : دستگاه‌های دیگر مثل پلیس و آتش نشانی در این موضوع به ما کمک کردند و نیروهای ما در محل‌های حادثه خیز حضور دارند، تیم‌های نظارتی در بیمارستان‌ها حضور دارند و بخشنامه حضور پزشکان در بیمارستان‌ها نیز صادر شده است و حضور مسئولان بیمارستان‌ها جزو الزامات ماست.

کولیوند با اشاره به اقدامات لازم برای کاهش صدمات چهارشنبه آخر امسال گفت: اورژانس تهران به عنوان رئیس آموزش کشور مباحث آموزشی را درسطح مدارس و مساجد ارایه می دهد.

وی افزود:کلاسهای آموزشی به وسیله مدرسان نواحی مختلف اورژانس تهران برای دانش آموزان و نمازکزاران برگزار شد که درکنار کلیپ های مستند در سال های قبل، کمک های اولیه و اقدامات لازم هنگام سوختگی آموزش داده شده است.


خبرنگار: پویا مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: