اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - 07 March 2019
نهاوندیان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری تبریز:
معاون اقتصادی رئیس جمهور طرح باز آفرینی شهری را یک موضوع مهم ملی دانست که به عنوان یکی از اولویت های اصلی دولت دوازدهم مد نظر رئیس جمهور قرار داشته و آیین نامه مربوط به آن با جدیت در دولت بررسی ، تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.

بازآفرینی شهری یک طرح ملی و از اولویت های اصلی دولت است

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد نهاوندیان امروز پنج شنبه در هفدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان آذربایجان شرقی که با حضور استاندار، معاون بازآفرینی شهری و مسکن وزارت راه ، مسکن و شهرسازی و مدیران امور شهری استان در سالن اجتماعات استانداری تبریز برگزار شد، تاکید کرد: در شرایط امروز کشور که بخاطر اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا در وضعیت جنگ اقتصادی قرار داریم، درون زایی اقتصاد مورد تاکید قرار گرفته که توجه به بازآفرینی شهری مصداق این درون زایی است.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به انتشار پیام گام دوم رهبر معظم انقلاب، افزود: موضوع مهم اقتصاد درون زا در پیام رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته و مصداق آن را می توان در همین حوزه بازآفرینی شهری دید که اشتغال زایی، توجه به ملاحظات زیست محیطی و تقویت اقتصاد ملی را در خود دارد.

نهاوندیان افزود: اینکه نزدیک به ۲۰ میلیون نفر از جامعه ، هدف این طرح ملی است اهمیت آن را نشان می دهد و با توجه به نقش مهم آن در رونق اقتصاد و اشتغال زایی ، دولت برای اجرای آن عزم جدی دارد.

به گفته معاون اقتصادی رئیس جمهور در بحث اختصاص بودجه و اعتبارات برای تامین خدمات عمومی این طرح و همچنین اختصاص یارانه تسهیلات بانکی تصمیمات خوبی برای اجرای آن اتخاذ شده و در آیین نامه اجرایی طرح هماهنگی دستگاه های مختلف در ارائه خدماتی همچون آب ، برق، گاز دیده شده و رئیس جمهور برای آن دستور اکید داده اند.

نهاوندیان با اشاره به ضرورت اختصاص اراضی مورد نیاز برای احداث بناهای جدید در این طرح ، افزود: شاید در هیچ موضوع دیگری رئیس جمهور اینقدر تاکید نداشته اند که در استانها هر جا زمین دولتی وجود دارد برای کمک به اجرای این طرح، شناسایی و معرفی شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه سخنان خود طرح بازآفرینی شهری را مصداق اقتصاد اجتماعی دانست و خطاب به فعالان بخش خصوصی و دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز استان آذربایجان شرقی افزود: شما باید در این کار پیشگام باشید و به این طرح ملی به عنوان یک ارزش اجتماعی و کار خیر نگاه کنید.

نهاوندیان با بیان اینکه دولت با تمام توان از اجرای این طرح حمایت می کند اما بدنبال تصدی گری در این بخش نیست، گفت: بخش خصوصی حتما باید وارد این کار شود و هدف از آن نه سود آوری بیشتر بلکه سازندگی اقتصادی و اجتماعی باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه بازسازی و اصلاح زیستگاه حتما در بهبود شرایط اجتماعی و نشاط عمومی تاثیر فراوانی خواهد داشت، گفت: از پیشگام شدن تبریز در اجرای این طرح ملی استقبال می کنیم و امیدواریم دو سال آینده شاهد یک حرکت جدی و ملموس در این زمینه در استان باشیم.

در ابتدای این جلسه ،محمد رضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، سید محمد پژمان معاون بازآفرینی شهری و مسکن وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و دست اندرکاران بخش مسکن استان گزارش از وضعیت اجرای طرح بازآفرینی شهری در این استان و طرح های در دست اجرا و موانع و مشکلات موجود ارائه کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: