اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - 07 March 2019
دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی از استقبال صمیمی مردم استان گیلان از کاروان دولت تدبیر و امید قدردانی و تصریح کرد: این استان ظرفیت های بسیاری در پیشرانی اقتصاد کشور دارد که باید با سرمایه گذاری لازم و حضور فعالانه بخش خصوصی به منصه ظهور برسد.

قدردانی دفتر رئیس جمهوری از استقبال مردم استان گیلان

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام دفتر رئیس جمهوری با قدردانی از استقبال صمیمی مردم استان گیلان از کاروان دولت تدبیر و امید آمده است: حضور سبز و استقبال گرم مردم مومن، آگاه و پرتلاش استان گیلان از کاروان دولت تدبیر و امید، جلوه دیگری از اتحاد خلل‌ ناپذیر ملت ایران، و اتکای نظام و مسئولان به این سرمایه بزرگ عمومی را به نمایش گذاشت و به خادمان ملت توانی تازه بخشید.

در این پیام تصریح شده است: مردم گیلان از دیرباز و پیوسته با فرهنگ اصیل و ایمان راسخ، نقشی موثر در تمدن سازی و توسعه و همچنین مرزبانی سرافرازانه از ایران عزیز داشته‏ اند. این سرزمین سرشار از نعمات طبیعی، از نخستین پایگاه‏های اسلام و به‏ ویژه تشیع بوده است و رخدادهای گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، نیز مفاخر بزرگی را در میراث تاریخی خود به یادگار دارد. رشادت‏ها و مبارزات اهالی غیور این خطه از دوران مشروطه تا قیام میرزا کوچک خان جنگلی، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس سرشار از صفحات افتخارآمیز است.

در پیام دفتر رئیس جمهوری تاکید شده است: این استان زرخیز از مؤلفه های اثرگذار در فرایند توسعه همچون منابع آبی و ساحلی، خاک حاصلخیز، نیروی انسانی مستعد و توانمند، دسترسی به شریان‏ های ارتباطی محلی، منطقه‏ ای و جهانی و نیز پیشتازی در تولید بسیاری از محصولات زراعی و دامی، به‏ ویژه برخورداری از باشکوه ‏ترین چشم‏ اندازهای طبیعی و گردشگری؛ ظرفیت ها و فرصت های بسیاری برای پیشرانی در اقتصاد کشور دارد که باید با توجه بیشتر، سرمایه گذاری لازم و حضور فعالانه بخش خصوصی و عزم مردمی به منصه ظهور برسد.

پیام دفتر رئیس جمهوری می افزاید: در این سفر، طرح‌ مهمی همچون خط آهن قزوین ـ رشت که از آرزوهای دیرینه مردم این خطه بود، افتتاح شد و عملیات اجرایی طرح‌های مهم دیگری از جمله اتصال راه‌آهن رشت ـ آستارا، و همچنین اتصال ریلی به بنادر انزلی و کاسپین آغاز شد. گامی بزرگ در تکمیل کرویدور ریلی جنوب - شمال که ضمن اتصال سواحل خلیج فارس به دریای خزر؛ گیلان را به گذرگاه تجاری مهمی از شرق آسیا تا آسیای میانه و اروپا تبدیل خواهد کرد.

در این پیام همچنین آمده است: پروژه ها و مصوبات مهم دیگری نظیر بهبود وضعیت تالاب‏ها به ‏ویژه تالاب انزلی، تسطیح و نوسازی هزاران هکتار از اراضی کشاورزی، طرح‏های مهم بهداشت و درمان، ارتباطات، عمرانی، ورزشی، گردشگری و ... نیز افتتاح یا در فرایند اجرا قرار گرفت که می‏ تواند تحولی بزرگ در توسعه استان، رونق اشتغال و رفاه مردم این خطه پدید آورد.


نام:
ایمیل:
* نظر: