اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 06 March 2019
معاون اول رییس جمهور تأکید کرد:
جلسه بررسی نحوه تامین کالا‌های اساسی برای ایام پایان سال ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

با جدیت با متخلفین و اخلال گران بازار شب عید برخورد شود

به گزارش عصرپرس: اسحاق جهانگيري در اين جلسه با تاكيد بر اهميت نظارت دقيق بر وضعيت بازار شب عيد از سازمان تعزيرات حكومتي و بخش بازرسي وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست بصورت جدي بازار ايام پايان سال را تحت نظارت داشته باشند و با متخلفين و اخلال گران بازار شب عيد برخورد شود.

وي ادامه داد: اينكه عده اي بخواهند در ايام پاياني سال با افزايش بي دليل قيمت ها به سود بيشتري دست پيدا كنند قابل قبول نيست و دولت اجازه نمي دهد كه عده اي با سوء استفاده از وضعيت موجود،‌شرايط را براي مردم در شب عيد دشوار كنند.

معاون اول رييس جمهور افزود: دستگاه هاي ذي‌ربط بايد تمام تلاش خود را براي تأمين كالاهاي اساسي مورد نياز مردم در ايام پاياني سال را بكار بگيرند.

در اين جلسه كه وزراي جهاد كشاورزي، صنعت، معدن و تجارت، دادگستري، رييس كل بانك مركزي، شهردار تهران و رييس اتاق اصناف ايران نيز حضور داشتند،‌ گزارشي از آخرين وضعيت تأمين كالا براي بازار شب عيد و ايام پاياني سال ارائه شد. در اين گزارش ها تصريح شد كه با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته كليه كالاهاي اساسي مورد نياز بازار شب عيد تأمين شده است و جاي هيچگونه نگراني وجود ندارد.

در اين جلسه همچنين نماينده وزارت جهاد كشاورزي آخرين وضعيت توليد و توزيع شكر در كشور را ارائه كرد و از آمادگي كامل اين وزارتخانه براي تأمين شكر مورد نياز بازار در ايام پايان سال خبر داد.

رييس اتاق اصناف ايران هم در اين نشست با بيان اينكه روز گذشته 105 نمايشگاه عرضه مستقيم كالا فعاليت خود را در كشور آغاز كرده است، گفت: در اين نمايشگاه ها اقلام و كالاهاي اساسي با قيمت مناسب در اختيار مردم قرار گرفته است و تعداد اين مراكز عرضه كالا تا 200 نمايشگاه نيز طي روزهاي آينده افزايش خواهد يافت.

شهردار تهران نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه بزرگترين شبكه عرضه محصولات غذايي و كشاورزي در تهران در اختيار شهرداري قرار دارد، از برگزاري جلسات روزانه با اتحاديه بار فروشان و ميوه و تره بار و نيز تأمين توزيع محصولات غذايي و كشاورزي از طريق اين شبكه ها خبر داد و گفت: شهرداري تهران تمام تلاش خود را براي كمك به دولت در تنظيم بازار شب عيد انجام خواهد داد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: