اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 06 March 2019
رییس سازمان جنگل ها از دو برابر شدن اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: سال گذشته با عنایت مقام معظم رهبری، دولت و مجلس این اعتبارات ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۸ این رقم به ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی آبخیزداری در سال ۹۸

به گزارش عصرپرس به نقل از سازمان جنگل ها، خلیل آقایی امروز (چهارشنبه) در اولین روز هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری که به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران و کارکنان منابع طبیعی سراسر کشور سخن می گفت، افزود: عید منابع طبیعی، آغاز هفته درختکاری است و در هفته منابع طبیعی ما دنبال احسن الحال هستیم و حال خوب ما آن زمانی است که به تکلیف مان در عرصه های منابع طبیعی به خوبی عمل کنیم.

آقایی از اقدامات کارکنان منابع طبیعی سراسر کشور به خاطر فعالیت های انجام شده سال جاری تشکر کرد اما یادآور شد که این اقدامات بدون اشکال و نقص نبوده و ضمن بازنگری باید این اشکالات در سال آینده مرتفع شود.

رییس سازمان جنگل ها در ادامه از دو برابر شدن اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: سال گذشته با عنایت مقام معظم رهبری، دولت و مجلس این اعتبارات ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۸ این رقم به ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیران برای انجام فعالیت ها منتظر دستورالعمل اداری نباشند

آقایی از طریق ویدئو کنفرانس به مدیران منابع طبیعی اعلام کرد که پروژه های منابع طبیعی از فروردین ماه با قوت بیشتری آغاز می شود و برای انجام فعالیت ها منتظر بخشنامه، تفاهم نامه و یا دیگر دستورالعمل های اداری نمانند.

همه فعالیت های منابع طبیعی باید دارای شناسنامه باشد

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه تصریح کرد: کلیه فعالیت ها و اقدامات منابع طبیعی در سال آینده باید دارای شناسنامه، کد و مختصات جغرافیایی باشد، تا هر مرجع آدرس کارهای انجام شده را بخواهد با مشخصات و مستندات انجام شده قابل رویت باشد.

آقایی دامنه عرصه های منابع طبیعی را بسیار گسترده و وسیع خواند و یادآور شد: علیرغم مسئولیت پذیری امکانات نیز محدود است و در این مسیر باید از دیگران نیز کمک گرفت چنانچه در سال جاری و در انجام اقدامات آبخیزداری به عینه حضور و حمایت استانداران استان ها، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مردمان جوامع محلی در اجرای این طرح ها دیده شده است.

جلب مشارکت مردم اولویت برنامه منابع طبیعی است

آقایی اولویت دارترین برنامه سازمان جنگل ها در سال ۹۸ را جلب مشارکت مردم در منابع طبیعی اعلام کرد و گفت: بدون درخواست مردم و نظر آنان هیچ طرح و پروژه ای از سوی منابع طبیعی در عرصه ها اجرایی نخواهد شد مگر اینکه نسبت به اجرای آن مطالبه مردمی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه دنبال تغییر کاربری مراتع کشور نیستیم بلکه اعتقاد راسخ داریم که باید این عرصه ها روز به روز اقتصادی‌تر شوند، خاطر نشان کرد: زمانی مراتع می توانند بخوبی حفظ شود که بهره برداران و مردم بتوانند بصورت منطقی از آن منتفع شوند و احساس شان این باشد که زندگی شان وابسته به منابع طبیعی است.

رییس سازمان جنگل ها در ادامه سخنان خود گفت: از بیماری که امروزه دامنگیر جنگل های هیرکانی و زاگرس شده است ناراحت و نگرانیم اما این ناراحتی کافی نیست بلکه از معاونت حفاظت و مدیران منابع طبیعی جنگل های هیرکانی و مدیران استان های زاگرس نشین صراحتاً می خواهم که سال آینده اولویت کاری شان نجات شمشادها در شمال و بلوط ها در زاگرس باشد.

سال ۹۸ پایان کاداستر جنگل های شمال است

آقایی سال ۹۸ را پایان کاداستر جنگل های شمال کشور اعلام کرد و گفت: حدنگاری و کاداستر از وظایف مهم سازمان جنگل‌هاست و روستا به روستا و بخش به بخش کاداستر اراضی را انجام داده و پایان آن را اعلام می کنیم تا مردم و منابع طبیعی تکلیف اراضی خود را بدانند.

وی در این باره یادآور شد: جشن پایان کاداستر اراضی جنوب کرمان در هفته گذشته برگزار شد و در فرودین ماه سال آینده نیز کاداستر اراضی غرب استان مازندران (نوشهر) پایان می یابد.

مسئول اول منابع طبیعی کشور در خاتمه یک بار دیگر بازنگری در فعالیت ها را یاد آور شد و افزود: کلیه فعالیت های منابع طبیعی در حوزه جنگل، مرتع و بیابان با حجم اعتبارات و توجهاتی که از سوی مسئولین تراز اول کشور وجود دارد سال آینده در قالب مدیریت جامع آبخیز با قوت و اراده ای مستحکم ادامه می یابد.


نام:
ایمیل:
* نظر: