اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 06 March 2019
سخنگوی وزارت کشور:
سخنگوی وزارت کشور گفت: از تعداد 431 فرماندار شاغل در کشور 334 نفر از کارشناسان و نیروهای کادر وزارت کشور انتخاب شده اند که نشان دهنده سهم 77 درصدی کارشناسان این وزارتخانه در مناصب فرمانداری هاست.

77 درصد فرمانداران از بدنه وزارت کشور انتخاب شده‌اند

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی افزایش سهم کارشناسان وزارت کشور در مناصب و پست های مدیریتی این وزارتخانه را از برنامه های جدی وزیر کشور عنوان کرد و گفت: با اقداماتی که از سال 92 تا کنون انجام گرفته، شاهد کادرسازی خوبی در بدنه وزارت کشور بوده ایم.

سخنگوی وزارت کشور افزود: عدم توجه به بدنه کارشناسی و تخصصی وزارت کشور در دوره های گذشته از آسیب های جدی در این وزارتخانه بود که با دستور وزیر کشور رفع این آسیب از سال 92 در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان با بیان این که میزان و سهم کارشناسان وزارت کشور از 431 فرمانداری کشور در گذشته کمتر از 30 درصد بود،خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید فضای کار برای کارشناسان وزارت کشور که از نگاه کارشناسی و تخصصی بسیار قوی در انجام وظایف محوله وزارت کشور برخوردارند بیش از گذشته فراهم شده است به طوری که با گذشت 5 سال از عمر دولت تدبیر و امید شاهد حضور پررنگ کارشناسان وزارت کشور در مناصب و پست های استانداری و فرمانداری هستیم.

سامانی با اشاره به نقش فرابخشی و قدرت هماهنگی وزارت کشور، استانداری و فرمانداری ها گفت: اشراف به مسائل مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد هماهنگی بین سایر دستگاه های اجرایی از ویژگی هایی است که کارشناسان این وزارتخانه در دوره های مختلف آموزش می بینند و این امر باعث می شود نگاه جامعی به مسائل داشته باشند.

وی ادامه داد:در این دوره از تعداد 431 فرمانداری در کشور تعداد 334 فرماندار از کارشناسان و نیروهای کادر وزارت کشور استفاده شده است که نشان می دهد سهم کارشناسان این وزارتخانه در مناصب فرمانداری به 77 درصد افزایش یافته است.

 155 نفر برای نخستین بار فرماندار شده اند

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها همچنین گفت: خط مشی که وزیر کشور در زمینه کادرسازی در پیش گرفته اند در سال های آتی هم ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم در حداکثر پست های ستاد و صف وزارت کشور از کارشناسان و متخصصان این وزارتخانه بهره مند شویم.

وی بیان کرد: بر اساس سیاست کادرسازی در وزارت کشور، 155 نفر در دولت دوازدهم بر اساس شایستگی برای نخستین بار به عنوان فرماندار منصوب شده اند که این افراد می توانند با بهره گیری از تجربیات خدمت خود، در آینده ارتقا یافته و در جایگاه معاون استاندار و استاندار ادامه فعالیت دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر: