اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 06 March 2019
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه فضای سبز برای زیست سالم شهروندان اهمیت بسزایی دارد، گفت: نقش رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ درختکاری و کمک به محیط زیست بسیار مهم است.

لاریجانی: رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ درختکاری دارند

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، علی لاریجانی صبح امروز (چهارشنبه 15 اسفند) به مناسبت فرا رسیدن روز درختکاری، یک اصله نهال سرو را در محوطه فضای سبز مجلس شورای اسلامی غرس کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از کاشت این اصله نهال در جمع خبرنگاران عنوان کرد: کاشت درخت یکی از سنت‌های بسیار خوبی است که در روز درختکاری انجام می‌گیرد و به این واسطه مردم به مسئله محیط زیست توجه بیشتری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شرایط کشور امروز به نحوی است که به ویژه شهرهای ما نیاز به توجه بیشتری به توسعه فضای سبز دارد، گفت: کاشت درخت هم برای زندگی مردم و هم برای حیات سالم اهمیت بسزایی دارد  و این این فضای سبز تأثیر مناسبی در شرایط آب و هوایی کشور و برای زیست سالم مردم دارد.

لاریجانی افزود: علاوه بر این از لحاظ زیباسازی نیز کاشت درخت کار مفیدی به شمار میآید که در این ایام مردم به این موضوع مهم محیط زیستی و درختکاری بپردازند تا از این طریق شهروندان، شهری آباد و سرسبز داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشور اضافه کرد: امروز کشور ما هرچند مشکل کم آبی دارد اما این امر به باروری بهتر کشور به جهات مختلف کمک می‌کند مخصوصا اگر از درخت‌هایی که زمینه‌های تولیدی آن در منطقهای وجود دارد، کاشته شود به این موضوع کمک بسزایی می‌کند.

لاریجانی افزود: یکی از مسائلی که همواره در مجلس بر آن تأکید داشتیم نیز مسئله آبخیزداری بود که از بارش باران استفاده مطلوب شود و تبدیل به سیل نشود. در برخی مناطق این ابتکار را به خرج دادند که در کنار آبخیزداری نهال کاری هم صورت گرفته تا علاوه بر بهبود شرایط خاک، درخت نیز کاشته و بعد از مدتی تبدیل به فضایی سبز شود. این اقدام به ویژه در روستاها بسیار مؤثر است و رسانه‌ها نیز باید به این موضوع بپردازند تا توجه بیشتری به این مسئله جلب شود.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: