اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 06 March 2019
مشاور معاون اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت: 
مشاور معاون اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت اعلام کرد: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت و مطالعه ای که بین 133 کشور صورت گرفت علی رغم تلاش مسئولین، ایران جز کشور هایی قرار دارد که 15 تا 45 درصد مردم با هزینه های بالای درمانی مواجه هستند. 
15 تا 45 درصد مردم ایران با هزینه های بالای درمانی مواجه هستند
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، سید محمد حسین جوادی مشاور معاون و رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت در همایش روز مددکاری اجتماعی گفت: با توجه به اینکه مددکاری اجتماعی در نظام سلامت بیش از نیم قرن سابقه فعالیت دارد اما هنوز جایگاه اجتماعی مشخصی ندارد و تمرکز حوزه ها بیشتر بر مراکز درمانی است.
 
مشاور معاون اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به پژوهش سازمان جهانی بهداشت، گفت: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت و مطالعه‌ای که بین 133 کشور صورت گرفت علی‌رغم تلاش مسئولین، ایران جز کشور هایی قرار دارد که 15 تا 45 درصد مردم با هزینه‌های بالای درمانی مواجه هستند.  

جوادی ادامه داد:  در همین راستا دو راهکار برای کاهش هزینه‌های درمانی مدنظر گرفته شده است که باید توجه ویژه به دو بخش توسعه بیمه‌های اجتماعی و افزایش حمایت های مددکاری اجتماعی صورت گیرد.

مشاور معاون اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه مددکاری اجتماعی نقش  وسیعی از نظام سلامت را ایفا می کند، گفت: در بعد مددکاری اجتماعی نیازمند تغییر رویکرد هستیم و باید از دیوار مراکز درمانی عبور کرده تا با توسعه این بخش در حوزه سلامت بتوانیم جایگاه خود را به دست آوریم.



خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: