اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - 05 March 2019
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خبرداد:
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: امسال ۱۳۰۰ واحد صنعتی احیا شده و به تولید بازگشته است.

احیاء ۱۳۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید

به گزارش عصرپرس، محسن صالحی‌نیا در نشست خبری گفت:­ این اعتبار ­از منابع صندوق توسعه ملی،­ منابع­ بانک ها و یارانه سود تسهیلات،​ خواهد بود

وی افزود:­ ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای در حال بهره‌برداری برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش تعلق می گیرد و ۷ هزار میلیارد تومان برای نوسازی واحدهای موجود اختصاص یافته است.

صالحی نیا گفت:­ ۴ هزار میلیارد تومان نیز برای واحدهای که ایجاد شده اند و برای تکمیل فرایند خود نیاز به نقدینگی دارند اختصاص می یابد

وی اضافه کرد:​این اختصاص منابع به صورت مستمر تا زمان جذب کامل آن ادامه دارد و تا ۴۰ هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

وی ادامه داد:​­این تصمیم بر اساس افزایش هزینه‌های تولید و برای تزریق نقدینگی به واحدهای تولید گرفته شده و با توجه به اینکه تامین کالا از واردات در ماه های اخیر کم شده است این تامین کالا باید از تولیدات داخلی جبران شود

وی گفت:​ از ۴۳ هزار واحد صنعتی که در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارند 10 هزار واحد با رکود مواجه هستند،​ ۱۳ هزار واحد با ظرفیت تا ۵۰ درصد کار می کند،​ ۱۳ هزار واحد ظرفیت تولید ۵۰ تا ۷۰ درصد دارند و ۷ هزار واحد با ظرفیت بالای ۷۰ درصد تولید می کند.

 ۳ میلیارد دلار صادرات صنایع کوچک و متوسط

رئیس­ سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی گفت:​­ امسال دو هزار واحد صادراتی کوچک و متوسط نتوانسته‌اند ۳ میلیارد دلار صادرات داشته باشند.

محسن صالحی‌نیا امروز در نشست خبری افزود:­­ در مجموعه شهرک ها و نواحی صنعتی،­ ۵۸ شرکت مدیریت صادرات و ۶۰ کنسرسیوم صادراتی داریم.

وی اضافه کرد:­­ مجموعه شهرکها و نواحی صنعتی به ۹۸۰ مورد می رسد که مجموعه اراضی آنها ۱۴۷ هزار هکتار است.

صالحی نیا­ گفت:​­ واحدهایی که در شهرک های صنعتی و نواحی به بهره برداری رسیده در مجموع ۴۳ هزار واحد است که توانسته 880 هزار شغل ایجاد کند و ۹۳ درصد آن‌ها واحدهای کوچک، ۴ درصد متوسط و سه درصد واحدهای بزرگ هستند.

وی­ ادامه داد: ​­از ۶۸ هزار واحد صنعتی در کل کشور بیش از ۷۰ درصد واحدهای در حال بهره برداری در محدوده های شهرک ها و نواحی صنعتی هستند.

صالحی نیا­ ­با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت ها در شهرک های صنعتی گفت:­ سامانه جی آی اس در یکی از استان‌ها به طور آزمایشی طراحی و اجرا شده تا واحدهای که قصد فعالیت دارند بتوانند از شرایط موجود برای جانمایی محل تولید خود استفاده کنند.

رئیس­ سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی­ افزود:­­ امسال ۴۷ میلیارد تومان یارانه بلاعوض برای استفاده از خدمات فناوری کسب و کار برای واحدهای کوچک و متوسط اختصاص یافته است.

صالحی نیا­ با اشاره به فعالیت ۳۶ مرکز خدمات فناوری کسب و کار در شهرک های صنعتی گفت:­ امسال 6 هزار و 700 واحد صنعتی کوچک و متوسط با اصلاح ساختار از خدمات ارتقای فناوری استفاده کرده اند و بیش از ۱۱۵ هزار اشتغال داشته‌اند.

وی­ اظهار داشت: امسال همچنین ۱۳۰۰ واحد صنعتی احیا شده و به تولید بازگشته است.

صالحی نیا­ با بیان اینکه از سال ۹۵ تا ۹۷ بیش از ۸ هزار واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است گفت:​ هم اکنون ۱۵ هزار واحد در حال ساخت داریم.

به گزارش صداوسیما، رئیس­ سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با اشاره به شرایط تحریمی کشور افزود:­­در برخی کالاها کاهش تولید داشته ایم اما در ۵۵ کالای نهایی تولید از فراورده های بهداشتی، سلولزی،­ غذایی و دارویی افزایش تولید داشته‌ایم که به دلیل محدودیت‌ها،­ بازار بهتری را در داخل پیدا کرده اند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: