اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - 05 March 2019
کارگزار قلابی بورس که به بهانه ارائه سودهای کلان به شیوه سرمایه گذاری، 40 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، توسط کارآگاهان پلیس استان دستگیر شد.

کلاهبرداری 40 میلیاردی با شگرد سرمایه گذاری در بورس

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت 2 نفر به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان مبنی کلاهبرداری از آنان توسط فردی که خود را کارگزار بورس معرفی کرده بود؛ کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی این فرماندهی تحقیقات ویژه خود بر روی این پرونده را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان در ادامه بررسی های صورت گرفته از شکایت مشابه 2 نفر دیگر نیز مطلع شدند، افزود: متهم با راه اندازی دفتری در بازار اصفهان و استخدام چندین کارمند ادعای فعالیت اقتصادی کرده و به بهانه ارائه سودهای کلان از طریق سرمایه گذاری در بورس اقدام به جذب سرمایه و طلاهای شهروندان می کرد.

سردار معصوم بیگی با اشاره به کلاهبرداری 40 میلیاردی متهم از شاکیان پرونده اظهار داشت: شاکیان پس از اینکه سودی از سوی متهم دریافت نمی کنند متوجه می شوند که وی کارگزار بورس نبوده و با تعطیل کردن دفتر کار خود اقدام به فرار کرده است.

فرمانده انتظامی استان گفت: سرانجام با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی مخفیگاه متهم در یکی از نقاط شهر اصفهان شناسایی و وی که قصد داشت با برنامه ریزی از پیش طراحی شده با سرمایه های مردم به خارج از کشور برود طی عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: در این عملیات کارآگاهان طی بازرسی از مخفیگاه متهم 560 قطعه سکه بهار آزادی و 11 قطعه شمش طلا که ارزش آنان برابر اعلام کارشناسان مربوطه 60 میلیارد ریال برآورد شده را کشف کردند.

وی از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و گفت: با توجه به احتمال کلاهبرداری های بیشتری از سوی این فرد از افراد دیگری به این شیوه سرمایه گذاری کرده و مورد کلاهبرداری قرار گرفتند می خواهیم که برای تنظیم شکایت خود به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان با هشدار به شهروندان در خصوص این گونه کلاهبرداری ها گفت: به مردم توصیه می کنیم قبل از هر گونه سرمایه گذاری در خصوص افراد و دفاتر آنان تحقیقات کامل به عمل آورده و از قانونی بودن فعالیت اقتصادی آن ها اطمینان حاصل کنند و در صورت مشکوک شدن هم سریعاً موضوع را به پلیس اطلاع دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر: