اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - 05 March 2019
با تصویب اکثر اعضای شورای شهر تهران د‌ویست میلیارد تومان به بودجه فرهنگی و اجتماعی شهر در سال آینده اضافه شد.

فخاری: نگاه تجاری به حوزه اجتماعی نداشته باشیم

به گزارش عصرپرس، یکی از پیشنهادات برای تامین بودجه این بود که صد میلیارد از این بودجه را خود بخش فرهنگی و اجتماعی و از درآمد‌های ورزشی شهرداری به دست بیاورد.

الهام فخاری، عضو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در اعتراض به این پیشنهاد گفت: حوزه سلامت، فرهنگی و اجتماعی نه تنها در تهران که در به دیگر کلان شهر‌های دنیا هم نگاه کنید می‌بینید حوزه‌های هزینه‌ای هستند نه درآمدگیری.

فخاری در اعتراض به درآمدزایی از ورزشگاه‌های تحت نظر شهرداری گفت: اگر دوستان به فضا‌های ورزشی در شهرداری تشریف بروید، می‌بینید بخشی از این فضا‌ها برون سپاری شده و در اختیار مردم نیست. فضا‌های ورزشی شهرداری وظیفه توسعه ورزش همگانی را دارد و باید برای اقشار کم برخوردار در دسترس باشد. بیشتر فضا‌های ورزشی شهری تهران در مناطق کم برخوردار قرار دارند.

رییس کمیته اجتماعی شورا معتقد است فضا‌های ورزشی نباید تجاری شود: این تجاری سازی مگر در حوزه‌های دیگر کمک کرد؟ پاساژ‌ها به اسم این که نوعی از خدمات مدرن اجتماعی را ارائه می‌دهند، قارچ وار رشد کردند. این نوعی از عیانی سازی است. در حوزه اجتماعی نمی‌شود نگاه درآمدزایی به ورزش همگانی داشت. برای تامین این بودجه باید تدبیر دیگر داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: