اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - 05 March 2019
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: 
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر یکسان سازی عوارض حمل و نقلي، گفت: دو بند در خصوص  تعرفه ها در مصوبات پایانی هفتمین اجلاس کریدورشمال_جنوب اشاره شد که یکی همگن سازی تعرفه ها به ویژه در خصوص ریلی است که تا سه ماه آینده انجام می شود و دیگری یکسان سازی عوارض حمل و نقلی است که مورد تاکید همه اعضا قرار گرفت.
تاکید کشورهای عضو کریدور شمال_جنوب بر یکسان سازی تعرفه های گمرکی
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درهفتمين اجلاس کریدورشمال_ جنوب گفت: در راستای توسعه کریدورشمال_جنوب تصمیمات مهمی اتخاذ شد که با اجرایی شدن آنها شاهد افزایش ترانزیتی از کریدور خواهیم بود.

تاسیس شرکت مشترک بین همه کشور های عضو 

آدم نژاد در ادامه با اشاره به مصوبات پایانی این نشست بین کشورهای عضو،گفت: همه کشورها آخرین توسعه زیرساخت کشور های خود را اعلام کردند و یکی از مواردی که تاکید شد تاسیس شرکت مشترک بین همه کشورهای عضو بود.

وی افزود: اعلام تعیین مدیر کریدور در هر کشوری تا یک ماه آینده، استفاده از کنوانسیون Tir وTir الکترونیکی برای مسیر کریدور هند به روسیه و ارزیابی مشکلات و حل موانع آن و نحوه‌  همکاری‌ها و استفاده از اطلاعات در زمینه کریدور به روز شده، و در اختیار کلیه کشور های عضو قرار گیرد، از مهم‌ترین بندهای این مصوبات می‌باشد که امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبات بتوان از ظرفیت کریدور شمال _جنوب استفاده حداکثری را داشته باشیم .

وی ادامه داد: همه کشورهای شرکت کننده  مصمم بودند که برای افزایش گسترش مبادلات تجاری از مسیر کریدور استفاده کنند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر یکسان سازی عوارض حمل و نقلي، گفت: دو بند در خصوص  تعرفه ها درمصوبات پایانی اجلاس اشاره شد که یکی همگن سازی تعرفه ها به ویژه در خصوص ریلی است که تا سه ماه آینده انجام می شود و دیگری یکسان سازی عوارض حمل و نقلی است که مورد تاکید همه اعضا قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه کریدور شمال _جنوب از ظرفیت بین 30 تا 40 میلیون تنی خود حداقل استفاده را دارد، گفت: با این حجم ظرفیت باید استفاده حداکثری را داشته باشیم .

وی گفت: با حل برخی تنگناها و مشکلات کوچک می توان افزایش چشم گیری در مبادلات داشته باشیم و به زودی با آزمایش مسیر  هند به روسیه از طریق مسیرهای ایران در سال آینده مشخص خواهد شد.

وی در ادامه افزود:  می توان از چابهار به عنوان یک مبدا در داخل کریدور استفاده زیادی صورت گیرد.

آدم نژاد در ادامه گفت: ما با همین زیر ساخت ها می توانیم 30 میلیون تن را از مسیرها عبور دهیم  و ظرفیت چندبرابری ایجاد کنیم .

وی ادامه داد: با توجه به گسترش زیرساخت ها مسیر قزوین- رشت به عنوان بخشی از این کریدور است که فردا افتتاح می‌شود و علاوه بر آن سعی داریم در آینده یکی از اولویت های ریلی، دریای کریدور شمال _جنوب باشد.




خبرنگار: پروین مرادی 

نام:
ایمیل:
* نظر: