اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - 04 March 2019
یوکیا آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه طی اظهاراتی در شورای حکام تصریح کرد: ایران در حال اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام است.

آمانو: ایران در حال اجرای تعهدات برجامی است

به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه مقدماتی خود در نشست فصلی شورای حکام که پیش از ظهر امروز در مقر اژانس در وین اغاز شد ؛گفت که ایران در حال اجرای تعهدات هسته‌ای خود بر اساس برجام است.

مدیرکل اژانس در این بیانیه مقدماتی خود که در نزد اعضای اژانس بین المللی انرژی اتمی قرائت کرد، افزود :گزارش من در مورد راستی آزمایی و نظارت بر برنامه هسته ای ایران تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، فعالیتهای مرتبط آژانس در ایران را در چند ماه گذشته پوشش می دهد.

امانو تاکید کرد ایران در حال اجرای تعهدات مرتبط هسته ای خود تحت برجام است و لازم است این همکاری کامل ادامه یابد.

مدیرکل اژانس در ادامه افزود: آژانس به راستی آزمایی عدم انحراف مواد اعلام شده هسته ای ایران تحت موافقتنامه پادمان ادامه می دهد. ارزیابی در مورد فقدان فعالیتها و مواد هسته ای اعلام نشده در ایران ادامه خواهد یافت.

امانو گفت: آژانس در اجرای فعالیت های راستی آزمایی در ایران، تمامی اطلاعات مرتبط پادمانی را تجزیه و تحلیل می کند و این، امری زمان بر است و بر اساس اصول بی طرفی، استقلال و بطور عینی و در چارچوب رویه های موجود پادمانی صورت می گیرد و در صورت لزوم، در مورد آن اقدام خواهد کرد.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پيش از ظهر امروز در مقر آژانس آغاز شد.

ایران در حال اجرای تعهدات برجامی است ایران در حال اجرای تعهدات برجامی است ایران در حال اجرای تعهدات برجامی است ایران در حال اجرای تعهدات برجامی است

ایمنی هسته ای و تکنولوژی هسته ای 2019؛ راستی آزمایی و نظارت در ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، درخواست پادمان در کره شمالی و اجرای توافقنامه پادمان (ان.پی.تی) در سوریه از موضوعات این نشست پنج روزه است.

براساس بیانیه دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر امروز در نشستی مطبوعاتی، محورهای مهم نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای خبرنگاران تشریح خواهد کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: