اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - 04 March 2019
با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد
هفتمین اجلاس شورای هماهنگی كریدور شمال-جنوب با حضور وزير راه و شهرسازی در هتل پارسيان اوين آغاز به كار كرد.

آغاز هفتمین اجلاس شورای هماهنگی كریدور شمال-جنوب

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس: هفتمین اجلاس شورای هماهنگی كریدور بین‌المللی حمل ونقل شمال-جنوب با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل در هتل پارسیان اوین آغاز به كار كرد.

در این اجلاس نمایندگانی از كشورهای جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، هند، عمان، جمهوری آذربایجان، جمهوری ارمنستان، بلغارستان، جمهوری تركیه، جمهوری بلاروس، جمهوری عربی سوریه، جمهوری قزاقستان، قرقیزستان و جمهوری تاجیكستان حضور دارند.

هفتمین اجلاس نشست‌های كارشناسی كریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب، تاسیس شركت مشترك حمل و نقل چندوجهی میان اعضای كریدور و راهكارهای تقویت همكاری‌های حمل و نقلی و گمركی میان كشورهای عضو كریدور و استانداردسازی تعرفه‌های ریلی مورد بررسی قرار می گیرد.

كریدور شمال-جنوب مسیری است كه از طریق بندر چابهار و مرز ایران و آذربایجان در شهر آستارا به انتقال كالاهای كشورهای عضو می‌پردازد و جنوب شرق آسیا را به منطقه قفقاز و شمال اروپا متصل می‌كند.

به گزارش عصرپرس، تاكنون ۶ اجلاس شورای هماهنگی كریدور شمال-جنوب برگزار شده كه آخرین اجلاس در سال ۲۰۱۵ در دهلی‌نو هند تشكیل شده است و هفتمين اجلاس شوراي هماهنگي كريدورهاي ترانزيتي شمال-جنوب 13 و 14 اسفند ماه 1397 در هتل پارسيان اوين در حال برگزاری است.


خبرنگار: پروین مرادی



نام:
ایمیل:
* نظر: