اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - 03 March 2019
یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار خود را آغاز کرد.

آغاز یازدهمین جشنواره پویانمایی

به گزارش عصرپرس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۲۲ سال اخیر متولی برپایی این دوسالانه هنری بوده است و امسال یازدهمین دوره آن را در بخش‌های مختلف رقابتی و جنبی برگزار می‌کند.

در روز اول جشنواره در چندین سانس فیلم‌هایی از بخش‌های مختلف مسابقه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب و سینما تئاتر کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی به نمایش درمی‌آید.

در این روز نشست‌ها و کارگاه‌هایی با عنوان‌های «فیلم‌نامه‌نویسی خلاق»، «پایان‌نامه‌های برتر»، «۱۱ تکنیک، ۱۱ فیلم‌ساز» و «نقد فیلم» برگزار می‌شود.

سالن‌های نمایش کانون در سراسر کشور نیز از صبح روز یکشنبه اکران‌های ویژه خود را آغاز می‌کنند که صبح‌ها ویژه دانش‌آموزان مدارس است و عصر‌ها برای دانشجویان و خانواده‌ها خواهد بود.

بازار انیمیشن در جشنواره پویانمایی تهران از ساعت ۱۴ تا ۲۱ برپا می‌شود و در بخش میتینگ هم فرصتی برای دیدار و مذاکره بین فیلم سازان و سرمایه گذاران و تهیه‌کنندگان است.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.

  انتخاب آثار راه یافته بخش ایران و بین الملل جشنواره پویانمایی تهران

هیئت انتخاب یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، ۵۸۳ فیلم رسیده به بخش مسابقه ایران و ۱۰۰۴ فیلم رسیده به بخش مسابقه بین‌الملل را بازبینی کرد.

بر این اساس، اسامی پویانمایی‌های‌ ایرانیِ راه یافته به بخش مسابقه ایران شامل آثار پویانمایی، دانشجویی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و آثار بلند و بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره شامل آثار پویانمایی، دانشجویی و بلند اعلام شد.

هیئت انتخاب این دوره از جشنواره، در پایان ۱۲۶ اثر شامل ۹۸ اثر پویانمایی، ۱۶ اثر دانشجویی، ۱۱ اثر دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و ۱ فیلم بلند راه یافته به بخش مسابقه ایران را معرفی کرد.

در عین حال، از بین همین آثار ایرانی اسامی ۲۷ فیلم‌ پویانمایی، ۶ فیلم دانشجویی و ۱ فیلم بلند و همچنین از بین آثار خارجی نیز اسامی ۱۵۳ اثر شامل ۱۰۶ پویانمایی، ۴۶ اثر دانشجویی و ۱ فیلم بلند به بخش مسابقه‌ بین‌الملل این جشنواره اعلام شد.

هیأت انتخاب این دوره از جشنواره را اسماعیل شرعی، محمد خیراندیش، امید خوش‌نظر، رضا منتظری‌مقدم، مریم خلیل‌زاده، بابک نکویی و علی نوری‌اسکوئی تشکیل می‌دهند.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.tehran-animafestival.ir اسامی آثار راه‌یافته به بخش مسابقه‌ی ایران و بین‌الملل را دریافت کنند.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: