اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - 03 March 2019
وزیر راه و شهرسازی خبر داد
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح فاز نخست آزادراه تهران شمال در تابستان از بهره برداری از ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال خبر داد.

افتتاح فاز نخست آزادراه تهران شمال در تابستان

به گزارش عصرپرس، محمد اسلامی در چهاردهمین گردهمایی همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ضمن تجلیل از ماموران پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی و تشکر از فرماندهان این نیرو گفت: سلامت سفر حفظ جان و مال مردم و وظیفه‌ای که به طور کلی نیروی انتظامی برعهده دارد در زمره عمل صالح محسوب می‌شود و همه باید شاکر باشیم که خداوند توفیق این جنس خدمت را به ما داده است.

وی طراحی، اجرا و نگهداری زیر ساخت‌های حمل و نقل به صورت استاندارد را مهم‌ترین تکلیف وزارت راه و  شهرسازی دانست و ادامه داد: عدم توجه به اقتضای جامعه و محیط، عدم توجه به مشخصات فنی راه و عدم توجه به الزامات نگهداری و بهره‌برداری به صورت بالقوه می‌تواند حوادثی خلق کند که هم قابل پیش‌بینی و متاثر از شرایط راه است و هم غیرقابل پیش‌بینی و متاثر از رفتار راننده است.

اسلامی با اشاره به شناسایی ۳۳۰۰ نقطه حادثه‌خیز گفت: شناسایی این نقاط مربوط به جمع‌بندی سال ۱۳۹۴ است و رفع آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است. نیمی از این نقاط که مواردی بودند که حوادث سنگین داشتند در اولویت اول قرار داشته و این اولویت موجب شده در بخشی از این نقاط که حوادث سنگین داشتند ایجاد تقاطع غیرهم‌سطح در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در بخشی از این نقاط می‌بایست باند دوم اجرا می‌شد که در دستور کار قرار گرفت و به عنوان مثال ما در سال جاری حدود ۷۰۰ کیلومتر باند دوم اجرا کرده‌ایم که ۲۰۰ کیلومتر از آن در حال بهره‌برداری است و ۵۰۰ کیلومتر دیگر نیز که با هماهنگی‌های انجام شده و اقدامات تکمیلی، تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آشکارسازی‌های مقطعی گفت: در تعاملی که با پلیس صورت گرفته قرار شده با استقرار نیرو در آن نقاط با استفاده از دوربین‌ها و یا حضور فیزیکی نسبت به آرام کردن سرعت در آن نقاط اقدام کنیم و با این نوع کنترل از حوادث بیشتر جلوگیری کنیم.

اسلامی همچنین در حاشیه چهاردهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره زمان افتتاح آزادراه تهران - شمال گفت: این آزادراه از اتوبان همت جدا و به شهرستانک منتهی می‌شود که امیدواریم در تابستان ۱۳۹۸ بهره برداری شود.

وی ادامه داد: این آزادراه پروژه عظیمی است که مسائل فنی و هوشمندی متفاوتی با سایر آزادراه‌ها دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نیروهای شرکت‌های پیمانکاری با حداکثر ظرفیت در این آزادراه مشغول به کار هستند و در تابستان ۱۳۹۸ مردم می‌توانند از یک جاده استاندارد استفاده کنند.

اسلامی در پاسخ به اینکه چرا اعلام کردید رفع نقاط حادثه خیز در دو سال آینده صورت می‌گیرد، گفت: ۳۳۰۰ نقطه حادثه خیر داریم که رفع آن در دستور کار است. در نقاطی که شاهد حوادث سنگینی بودیم بنابراین اقدامات اصلاحی را در اولویت قرار داده‌ایم به طوری که در برخی نقاط به دنبال ایجاد ٧٠٠ کیلومتر باند دوم هستیم که تاکنون نیز ٢٠٠ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری نیز در پاسخ به گران فروشی برخی شرکت‌های فرودگاهی گفت: یکی از تکالیف مدیران جدید انتضام بخشی به کیفیت و نحوه بهره برداری از فضای فرودگاهی است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا همزمان با سفرهای نوروزی قیمت بلیط افزایش خواهد داشت یا خیر؟ گفت: قیمت بلیط به موجب قیمت عرضه و تقاضا تعیین سقف شده و افزایشی نخواهد داشت. سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه و شهر سازی بر کلیه امور حمل و نقل و امور بلیط‌ها ناظر هستند.

اسلامی افزود: همزمان با نوروز ١٢هزار راهدار آماده باش و ۹۰۰۰ ماشین به کار گرفته شده‌اند. همچنین ۹۰۰۰ راهدارخانه نیز فعال هستند.

وی افزود: از آن جا که حجم عملیات بسیار بالا است و نمی‌توان تمام این نقاط را در کمتر از یک سال ایمن‌سازی کرد این دست اقدامات در دستور کار قرار گرفته است و ما دوسالانه ۹۸ و ۹۹ را بازه ساماندهی این نقاط قلمداد می‌کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: