اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - 02 March 2019
سرپرست سازمان امور مالیاتی کل کشور گفت: مالیات بر عایدی سرمایه یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌های این سازمان است

ارسال لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به مجلسبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صداو سیما، محمدقاسم پناهی سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم دوازدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران گفت: مالیات بر عایدی سرمایه یکی از اولویت‌ها وضرورت‌های سازمان امور مالیاتی است در همین جهت دستور کار اصلی سازمان امور مالیاتی، ارائه لایحه مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد به مجلس، در نیمه نخست سال آینده است.

حمایت سازمان امور مالیاتی از مالیات بر عایدی سرمایه

سرپرست سازمان امور مالیاتی در حاشیه دوازدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی در پاسخ به سوالی درباره مالیات بر عایدی سرمایه و برنامه این سازمان در این باره گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه ابتدا توسط یک کانون تفکر دانشگاهی ارائه گردیده و سپس تبدیل به دستور مجلس شده است؛ ما به عنوان سازمان مالیاتی از این طرح حمایت می‌کنیم.

وی افزود: البته خود سازمان نیز در نظر دارد تا به مالیات بر عایدی سرمایه بپردازد و لایحه‌ای ارائه دهد. فعلا در حال بررسی و مطالعه هستیم، ولی همان طور که رئیس قبلی سازمان مالیاتی از این پایه مالیاتی حمایت کرده بودند، ما نیز حمایت می‌کنیم.

ارسال لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس در نیمه نخست سال ۹۸

سرپرست سازمان امور مالیاتی در میزگرد ضرورت گسترش پایه‌های مالیاتی گفت: دستور کار اصلی سازمان امور مالیاتی در سال آینده ارائه لایحه مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد است. این لایحه در شش ماهه اول سال بعد به مجلس ارسال خواهد شد.

پناهی در مورد پیشینه طرح موضوع مالیات بر عایدی سرمایه نیز گفت: شروع این کار در یکی از دانشگاه‌ها بوده و تبدیل به طرح مجلس شده است. اما دولت به دلیل اینکه طرح مذکور فقط مسکن را شامل می‌شد با آن مخالفت کرد. ما هم به دلیل پیگیری مجلس، چاره‌ای جز دادن لایحه نداریم.

طرح مالیات بر عایدی سرمایه از تیرماه سال جاری با رای بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان برای بررسی مورد تایید قرار گرفت. این طرح اکنون پس از ماه‌ها کش و قوس و مخالفت برخی نمایندگان، در کمیسیون اقتصادی بررسی و با کلیات آن موافقت شد.

برای جلوگیری از ادامه روند غیرمنطقی افزایش قیمت مسکن و اجاره بها هر چه زودتر مقدمات اجرایی این پایه مالیاتی فراهم شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: